Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Anoniem

Leden
  • Items

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    300 gts supertech

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Limburg
  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Anoniem's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

2

Reputatie

  1. Voor degene bij wie de garantie nog niet verlopen is. De garantie op vespa modellen >50cc zijn te verlengen tegen een meer prijs voor 1 a2jaar of tot xxxxkm. Even informeren bij de dealer of internet voor meer info. Veel gevallen wel waard!
  2. Nu 10k op de teller, nergens meer last van gehad. Rijdt nogsteeds top en het blok loopt gezond. Bij 12k krijgt de scooter een beurt waarbij ik hem helemaal onderhanden laat nemen. Dealer vertelde positieve ervaringen te hebben met een Jacosta vario, een van jullie hier ervaring mee?
  3. Motorhan, uiterst vervelend om te horen. Gewoon klote grof uit. Vespa Nederland verzorgt zelf geen klantservice, hiervoor maakt zij gebruik van haar dealer netwerk. Ik hoop dat je een nieuwe dealer hebt gevonden. Mocht dit niet het geval zijn staat op de officiële Vespa site aangeven waar alle verkoop en servicepunten liggen op een map. Het beste is een gecertificeerd servicepunt omdat deze rechtstreeks in contact staat met Vespa Nederland en je hiermee problemen verkomt tevens geeft Vespa hier kwaliteitgarantie. Ik weet niet wat de prijs doet bij jou. Bij mij is het verschil verwaarloosbaar omdat je met een nieuwe scooter vooral uit garantie put. Je kan overigens melding maken over je oude dealer, mocht deze een officeel verkoop of servicepunt zijn kan Vespa Nederland hier consequenties aan koppelen.
  4. Jazeker, dat is het probleem wat ik heb beschreven: "bevriezen van display, waardoor alle (essentiële) meetinstrumenten niet meer af te lezen waren. Denk aan snelheid, lichten, benzine, olie, voltage ect. ect." Dit probleem is te verhelpen met een update. Ik zal je aanraden de dealer hierover te informeren, zij zoeken contact met Vespa Nederland die bekend zijn met het probleem. Pas even op het zelf afkoppelen van de accupool dit heeft veel invloed op de technologie in de scooter. Deze is hier uiterst gevoelig voor. Tevens brengt het risico's mee voor de garantie. Vergeet niet de abs en andere systemen opnieuw in te lezen. Mocht je dealer er niet uitkomen, kan ik mijn dealer vragen om het update nummer als daar behoefte naar is. Gr.
  5. (IN MIJN OPINIE, VOLGENS MIJ): Reeds, na jarenlang positieve ervaring te hebben gehad met vespa scooters, overgegaan tot aankoop van een Vespa gts supertech 2020 met het nieuwe (beruchte) display en de HPE motor. Ik heb mijn motor gekocht bij een vespa certified verkoop en onderhoudspunt. De service is vooralsnog uitstekend gebleken. Helaas had ik deze service al snel nodig. Een aantal door mij ondervonden problemen met de gts: - sleutel + afstandbedieng correspondeert niet goed met het Piaggo origineel alarm. Hierdoor kan ik met mijn reserve sleutel, de vespa niet van of op alarm krijgen. - Brief uit Italië gekregen met dringend verzoek om zsm een remmodificatie te laten uitvoeren mbt beperkte remkracht. - bevriezen van display, waardoor alle (essentiële) meetinstrumenten niet meer af te lezen waren. Denk aan snelheid, lichten, benzine, olie, voltage ect. ect. - slechte accupool aansluiting waardoor de motor uit het niets niet meer doet. Elektronische erg gevoelig waardoor bij onderbreken van stroomtoevoer de motor volledig defect raakt. - bij onderbreken van de stroomtoevoer, bij lege accu of in mijn geval defecte aansluiten gaat de motor over tot fabrieks instellingen. Tijdrovend om te herinstalleren omdat het veel configuratie kent. Ook dient het ABS en andere systemen opnieuw te worden ingeleerd. Een hele lijst voor een nieuwe motor met net 1000km op de teller. De aangeboden service door mijn dealer is uitstekend geweest. Twee keer zijn ze de motor komen ophalen omdat ik langs de weg stond en hebben de problemen (met uitzondering van het alarm) allemaal relatief goed verholpen. Oplossing voor problemen: - remmodificatie kosteloos onder garantie uitgevoerd. - bevriezen display (hopelijk) verholpen met een nieuwe (speciaal uit Italië gestuurde) update. - slechte accupoolaansluting vervangen en aansluiting degelijk vastgezet. - abs + alle andere systemen opnieuw ingeleerd en aangeboden te helpen met herconfigureren van de persoonlijke instellingen. Voor mij niet nodig omdat ik op YouTube genoeg (Engels en Duitstalige) instructie videos heb gevonden. Als reactie op problemen van andere forumleden: - koppeling hoort bij service en rijklaarmaken kosten. Het werkt wel maar kost even tijd om te installeren. Als het is geïnstalleerd werkt het meestal naar behoren. Zorg wel dat je de nieuwste appversie hebt gedownload. - Joystick probleem zelf niet ondervonden maar ook bij mij niet geweldig. Heeft tijd nodig om te begrijpen en aan te wennen. - Asr + abs hoort de dealer te configureren/ instellen. - KOOP DIT PRODUCT altijd bij vespa certified verkoop en onderhoudspunt. De technologie is Italiaans en nieuw. Hier wil je goeie service mee hebben en in mijn geval is dit ook nodig gebleken. Desondanks zit er (tenzij anders overeengekomen) altijd generatie op. Gebruik dit dan ook! Sommige aanbieders verwaarlozen service of garantie omdat vespa relatief slecht compenseert voor de verrichte werkzaamheden. Echter zijn aanbieders alsnog verplicht de service te verlenen omdat zij anders licentie voor andere ( zeer lucratieve) vespa producten (zoals de 50cc modellen) kwijt raakt. Maak hier gebruik van. Ook is er een mogelijkheid om voor een bepaald bedrag de garantie te verlengen. Ook dit raad ik aan. Voor 1 jaar is dat 205.- euro bij de 300cc versie en 159.- euro bij de 150cc versie. Voor 2 jaar is het 338 euro voor de 300cc versie en 265 euro voor de 150cc versie. Hiermee krijg je: - volledige dekking voor reparatiekosten mbt product of materiaal fouten. - vervaging beschadige delen door originelen onderdelen. - arbeid en montage kosten vergoeding - road assistent voor reparatie en berging - waarde verhoging bij wederverkoop Mijn opinie over de motor: De motorscooter rijdt geweldig, snel en wendbaar. Minder in de bocht door het standaard en de bok, dit is echter terwachten van een scooter. Verveelt in mijn opinie niet, volgens andere wel. Kan mee op de snelweg worden gereden en doet daar niet onder maar komt echt tot leven op de gewone weg. Genoeg koppel en vermogen om moeiteloos in te halen en reliëf (bergen) zijn geen problemen. Minder diefstal gevoelig door het moderne display maar nog altijd een vespa. Display werkt (meestal) goed en is erg handig. De scooter is het geld totaal niet waard, maarja? Welke vespa is dat wel. Al met al veel plezier van en hoop er nog een tijd mee te kunnen rijden. Doorverkoop waarde zal, netzoals bij de meeste vespa erg hoog zijn en is daarom de investering voor mij waard. Maar verwacht geen foutloos product want nogmaals, het is nieuw en Italiaans.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...