Jump to content
Vespaforum.be

sttn.m

Members
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

About sttn.m

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    pk50 xl ('93?)

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. De Sito plus inderdaad! Banden zijn correct - degene die erop zaten toen ik ze kocht waren 17 maten te groot. Begrijpen wie begrijpen kan!
  2. Hallo! Na het plaatsen van een sito racing exhaust op mijn pk50 xl, en nieuwe bandjes heb ik een geur van verbrand rubber en merk ik ook dat mijn achterband warmer is dan mijn voorband. Tussen de achterkant van mijn pot en de band krijg ik geen vinger dus ik vermoed dat deze te dicht bij elkaar komen. Is er iets wat ik kan doen? Het zou de juiste uitlaat moeten zijn, ze paste ook zonder problemen op de vespa. Band wordt niet gloeiend heet, maar heb er ook nog niet langer dan 20 a 30 minuten mee gereden aan 1 stuk en vind het toch wat foute boel allemaal.
  3. Hallo Luc Dit is dewelke ik nodig zou hebben. Als je dezelfde hebt, kan ik vrijdagmiddag/avond in brussel noord met je afspreken! Laat maar weten of dat ook voor jou lukt Ha
  4. Zoals sommigen misschien weten heb ik een matig ondehouden/gerenoveerde vespa staan die ik stap per stap terug in orde wil zetten. Nu het blokje redelijk lijkt te lopen stoot ik op het volgende probleem. Mijn koppeling lijkt volledig te slippen, of ik krijg in elk geval geen vermogen in vitesse terwijl hij stationair wel ok lijkt te lopen. Conclusie volgens mij: koppeling vernieuwen. Ik las al veel over matige after market onderdelen en dat er sowieso bij piaggio stukken moet gebleven worden. Kun je deze ook op SIP kopen? En bestaan er setjes of lijstjes waarmee je de klassieke slijtage onderdelen allemaal ineens kunt vervangen? Weet niet direct waar te beginnen namelijk, maar wil het wel graag ineens goed doen. Alvast erg bedankt voor de vorige tips en voor jullie feedback hierbij! Stan.
  5. Hi Nero Deze link lijkt niet meer te werken. Heb wel deze tutorial op youtube gevonden Mijn vespa is dan wel een pk50xl van de jaren '90 - maar lijkt je dit een goede leidraad of is dit niet te vergelijken?
  6. Dag Luc Prima! Ik heb de vespa even bij mn vader staan nu om samen een nieuwe koppeling te steken daar. Eens dit gebeurd is geef ik een seintje om af te spreken. Zou heel fijn zijn! Merci, Stan.
  7. Joehoe! Ik vroeg me af of ik van iemand een sleutel kon lenen om de benzinekraan in de tank van mn pk50 xl te monteren. Zelf woon ik in Brussel, maar maakt me op zich niet uit als ik er wat baan voor moet doen. Wil gerust een kleine vergoeding of een goed biertje in ruil geven, maar vind het wat stom geld om uit te geven! Merci, Stan.
  8. Er vallen nog wel wat lijken uit de kast van de m/v die de vorige 'restauratie' op zich heeft genomen... Maar laat dat te pret niet bederven, elk opgelost probleem is iets bijgeleerd! Het voorwiel lijkt gevaarlijk dicht bij - of zelfs tegen - de schokdemper aan te draaien. Ik las hier links en rechts al op het forum dat een klassieke fout is dat het voorwiel verkeerd om gemonteerd zou kunnen zitten. Wat is de beste manier om dit te controleren? Verder hoop ik dat dit het probleem is, anders zou het wel eens minder vlot op te lossen kunnen zijn! Ik dank jullie! Hopelijk binnenkort beeldmateriaal van een rijdende pk50 hier Morgen werk ik op de carburator. Stan.
  9. Timing houd ik als laatste optie (kijk er wat tegenop om deze af te regelen haha) Momenteel ben ik de carbu volledig aan het reinigen. Ik vermoed dat het probleem daar wel eens zou kunnen zitten gezien de sproeiers wat verstopt zaten en er hier en daar wel wat residu te vinden. Heb alvast wat nieuwe onderdelen gekocht zoals koppakkingen, benzinfilter (in carb), vlotternaald, ... Ik houd jullie op de hoogte!
  10. Nog eens bedankt! Nieuwe CDI en nu vonkt hij mooi. Starten doet hij nog niet helaas. Ik zal op basis van zo'n tutorial de carburator eens openhalen, zijn er verder nog dingen die ik kan doen? Als ik hem in gang loop, dan hoor ik de piston wel op en neer gaan maar hij pakt helemaal niet, er is geen ontbranding. Want die zou ik wel ruiken denk ik!
  11. Perfect! Dikke merci. Is er een manier om te testen of de ignition coil inderdaad stuk is zonder een nieuwe te installeren?
  12. In elk geval al bedankt voor de reacties!
  13. maw zoals ik het nu doe - het contactslot ontkoppeld van de boom - zou moeten lukken? Of begrijp ik je verkeerd.
  14. Contactslot ontbreekt voorlopig nog, heb een nieuw maar de 'huls' die door men chassis loopt is te lang voor slot + contactpunt dus daar moet nog zo'n verlengstuk tussen om dat te doen werken. Daarom heb ik de bekabeling er van tussenuit genomen. Dacht dat ik dan puur op kickstart kon werken maar ik kan fout zijn! Eerder wel al gebrobeerd met bekabeling aangesloten en manueel contact gemaakt en ook toen geen vonk. Dat weet ik niet! Maar als ik kick en koppeling intrek heb ik geen weerstand/compressie.
×
×
  • Create New...