Jump to content
Vespaforum.be

sttn.m

Members
  • Posts

    31
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    pk50 xl ('93?)

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

sttn.m's Achievements

Explorer

Explorer (4/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done

Recent Badges

2

Reputation

  1. Te koop: Witte PK50 XL. Kan wat liefde gebruiken maar start, rijdt, schakelt en remt vlot. Afstelling carburator of timing niet optimaal, zweet ter hoogte van bougie en uitlaatbocht is wat versleten. Oliekeerring? 2j geleden vervangen: - Kenda banden - sito plus - benzinetank - benzinefilter in tank en kraantje - bobine - dellorto 16:10 Zelf gekocht in erbarmelijke staat en beetje bij beetje opgeknapt. Gebreken: - geen contactslot - optische gebreken door vermoedelijke val vorige eigenaar (builtje, gelijmde breuklijn spatbord voor,..). Gezien dit geen effect had op prestaties en dit voor mij geen probleem vormt nooit aangepakt. Tijd voor een nieuw project met wat meer cc! Bereikbaar voor meer info of bezichtiging, testrit… Prijs bespreekbaar. Stan. https://www.2dehands.be/plaats/m1836368650/view
  2. Welke diameter zou overeenstemmen met een originele 50cc piston?
  3. Voor zover ik het kan uitmaken lijkt de cylinder me wel nog origineel. Pistonringen zien er ok uit, keerringen nog niet bekeken. Ik vermoed dat hij nooit soepel gedraaid heeft in deze configuratie. Merci alvast voor je reactie!
  4. Hello Ik heb voor een prikje een pk50 op de kop getikt waar niet veel goeds over te vertellen viel - maar vond de kleur zo knap en had wel zin in een projectje. Nu steekt er een 19.19 carbu op met pollini banaan uitlaat. Ik vermoed dus dat iemand ooit tevergeefs geprobeerd heeft hier een racemachine van te maken. Voor mij is dat absoluut niet nodig, en ik lees ook vaak dat een 50cc blokje met die carburateur niet zo interessant is. De carburateur is op zich wel in prima staat, dus als het niet nodig is om een 16.10 te kopen doe ik dat ook liever niet. Want ik neem dat ik dan ook inlaatspruitstuk en huls aanzuigstuk moet aanschaffen? Ik heb een nieuwe bobine en bougie (NGK b7hs) gestoken + carburateur netjes gemaakt. Voorlopig geen enkel leven in te krijgen (terwijl hij ervoor wel startte, zij het heel slecht draaiend). Lang verhaal kort: Is het mogelijk om deze configuratie vlot te doen bollen? Is er een richtlijn voor juiste sproeiers? Bedankt alvast! Stan.
  5. Stond ook op de agenda, maar recent nog gedaan. Eens kijken vanwaar de vuiltjes blijven komen dan. Ik zal een update geven wanneer t gebeurd is, en dan laat ik de sproeiers voorlopig zoals ze zijn?
  6. Een klassiek probleem, de vespa rijdt enkel wanneer ik de choke volledig openzet. Zodra ik mijn vinger van het hendeltje haal zakt het toerental volledig naar beneden om uiteindelijk stil te vallen. Nu steekt er wel een sito plus op, en het bakje van de luchtfilter is gebarsten dus die moet ik vervangen. Alleen weet ik niet of dit enkel een kwestie is van verkeerde sproeiers (nooit aangepast na vervangen uitlaat maar vormde initieel geen probleem) of sowieso valse lucht (viltring vervangen)? Sowieso plan ik dus nieuwe viltring en luchtfilter te steken maar wil graag ook zeker weten of ik met de juiste sproeiers rijd. Iemand tips? Dank!
  7. Hi Niet zeker of dit de juiste plek is, maar ik vroeg me af of ik iemand blij kan maken met een oude uitlaat van mijn pk50 xl. Ik denk dat ze, na een paar goeie tikken van de hamer, wel terug goed kan dienst doen. Ik moet er niks voor, alleen zou wat hulp of raad bij installeren van mijn contactslot fijn zijn! Groetjes, Stan.
  8. Das misschien nog het meest nuchtere advies, thanks. Dan denk ik dat ze gewoon bolt zoals het moet!
  9. Euhm. Ja. Ben nog aan t uitzoeken wat ik moet aanpassen om het allemaal juist te krijgen qua afstelling carbu, sproeiers etc. Want bougie lijkt inderdaad ok kleur te hebben en in z’n stationair draait hij goed maar valt uiteindelijk altijd stil na een bepaalde tijd stationair te draaien. Dus toch niet hoe het moet dan...
  10. Blok lijkt ook warm te worden. Sproeier vergroten?
  11. Bedoel je dat ik hier gewoon een deuk in moet tikken zodat die wat minder dicht bij mn achterwiel komt, of heb ik dat verkeerd begrepen?
  12. De Sito plus inderdaad! Banden zijn correct - degene die erop zaten toen ik ze kocht waren 17 maten te groot. Begrijpen wie begrijpen kan!
×
×
  • Create New...