Jump to content
Vespaforum.be

Flexi

Members
  • Posts

    72
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa cosa 200

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Wilderen
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Flexi's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done

Recent Badges

9

Reputation

  1. Flexi

    Olielek

    Hier zijn enkele fototjes
  2. Flexi

    Olielek

    Daarnet even tijd gehad om te kijken en tis dus geen transmissie olie. Mijn ontluchtingsnippel van de achter rem was blijkbaar losgetrild Dus remmen opnieuw ontluchten en ervoor zorgen dat de schroefjes goed vast zitten. Ga mijn koppeling toch ook even nakijken vindt het maar raar dat ze een geluidje maakt.
  3. Flexi

    Olielek

    Ik heb niet echt gemeten hoeveel eruit gekomen is kan dat nog wel doen. Had het topic gezien Bedankt!
  4. Flexi

    Olielek

    Hallo, Gisteren mijn oude olie afgelaten en nieuwe opgedaan 250ml Toen ik erna ging werken maakte de koppeling meer geluid dan anders. Deze middag kwam ik in de garage en lag er een plas olie onder de vespa. Ik ga er vanuit dat het de o ring is die niet meer goed afsluit. Zit ik goed of is het iets anders?
  5. Probleempje is ondertussen opgelost. Het probleem lag bij de defecte choke. Iemand had me gezegd van deze best te veranderen en heb dit uiteindelijk gedaan en cosatje rijdt nu vlot zonder twijfelen enige wat ik niet kunnen testen heb was de snelheid maar dat komt nog
  6. Zou het bijstellen van de mengselschroef iets veranderen? Ik had deze op 2 toeren gezet maar nadat de cosa naar de werkplaats geweest is heb ik dat niet meer bekeken
  7. Niemand die dit ooit geprobeerd heeft?
  8. hallo, gisteren tijdens mijn ritje heeft mijn voorste schokdemper het opgegeven. olie heeft langs bovenaan uitgespoten. is nogtans een nieuwe van FA. nu had ik graag iets degelijks gestoken. sip,pinasco of iets anders... maar voor de cosa vindt je amper iets. kan ik de schokdemper van een andere vespa instaleren? heb gezien dat de mijne 255mm lang is en dat die van een px 246mm lang is. zou dit veel verschil maken in stuurgedrag die 1cm? Mercikes!!
  9. gisteren een ritje gedaan met de vrouw en aan 90 km/h had ik percies een warmlopertje dus direct geminderd voor de rest rijdt de cosa vlot. heb ongeveer 60km gereden gisteren zonder motorische problemen. het enige wat ik weet dat eraan is is dat de choque defect is. moet ik de luchtfilter inolieƫn? heb nu 160 lucht BE3 buis 125 sproeier carburateur is de originele cosa is vorige maand binnen geweest om iets te maken en die man zei me dat alles origineel was
  10. Wel ik was zo ongeduldig dat wanneer we thuis gekomen zijn ik terug de garage in getrokken ben. En Frederik ik ben je een koppel pinten verschuldigd! Ben naar 120 gegaan en dat bleek te klein dan 122 geprobeerd en dat was er recht op daar gaat het cosatje vlot naar de 90km/h Daar haperde hij nog een beetje dus 125 geprobeerd maar daar haperde hij meer dus 122 is perfect Man man weeral iet bijgeleerd vandaag heb da nog nooit voorgehad dat een carbu te rijk was en had niet verwacht dat dit zulk effect zou hebben. Ben superblij dat ik eindelijk kan rijden
  11. Toen ik vroeger met de scootertjes die ik tunde bougie stops deed was dat optrekken en motor direct stil zetten is dit met de vespa hetzelfde?
  12. Ben begonnen met 128 zoals ik veel mensen zie gebruiken Ik ga maandag beginnen van 120 om te zien wat dit doet. Dat de 140 veel te groot is weet ik ik wou enkel zien of dit mijn probleem zou oplossen of niet Vesparengdengdeng heeft dezelfde setup als ik en rijd met 128 daarom dat ik dat direct geplaatst had. Kraan is nog steeds de originele Niets aan veranderd. Voor de ontsteking moet ik hem weg brengen ik heb geen gradenschijf of strobo om dit na te kijken
  13. Hallo, Na meerdere jetting pogingen heb ik het opgegeven en uitlaat gewisseld voor een sip road. Zalig uitlaatje om te plaatsen en mooi geluidje maar mijn probleem is nog steeds niet weg. Heb vandaag weeral 2u bezig geweest met sproeiers wisselen testritjes maken en ben uiteindelijk niet verder geraakt. Cosa gaat vlot in 1ste,2de,3de maar waneer ik in 4de aan 5000tpm kom begint hij dood te vallen en ik geraak in geen enkel geval aan 80km/h Alsof hij geen benzine krijgt Naar mijn gedacht nog steeds te arm... Wat me onmogelijk lijkt als ik andere mensen hun settings zie Setting bij de laatste poging is 160 Be3 140 2de filter verwijder en bocht van de darm afgesneden Trekt mijn motor ergens valse lucht ofzo? Zo ziet mijn bougie eruit image sharing
  14. Er zit zoiets in de planning Maar van een andere kant heb ik wel oor naar jou woorden en uitlaat keuze. Deze uitlaat is toch luidruchtiger dan ik verwacht had en om s'avonds te rijden in smalle straatjes gaat het misschien overlast geven wat ik niet wil. Wat zijn de voordelen van de bgm? Ik hou van koppel en vermits ik amper een testritje gedaan heb met de originele uitlaat heb ik weinig om te vergelijken met de uitlaat die ik nu heb. Ik hoef geen raket die snel rijd en daarin heb ik misschien wel een fout gemaakt bij de aankoop van deze uitlaat
×
×
  • Create New...