Jump to content
Vespaforum.be

Vespaenthousiast

Members
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutral

About Vespaenthousiast

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    '63 VNB4T

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Brakel
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Oké das ook niet bij de deur, bedankt voor de info . Ondertussen blijven we meevolgen en leren op de achtergrond, veel succes nog!
  2. Mooi project! Ikzelf ben ook aan het twijfelen wat te doen met mijn VNB4T, voorlopig bolt hij nog redelijk goed zodus rijden we er zo maar wat mee rond.. Gommen en lakken gebeurt bij cave à vespa maar is deze gevestigd in Namur of heb ik de verkeerde? Tnx en veel plezier ermee!
  3. Het lijkt een 4 x 8 inch te zijn ipv 3.5 x 8.. vraag mij niet hoe dat komt maar ga het vervangen. Oké eerst eens uitmeten dan. Welke waarde zou ik moeten ontvangen bij het achterlicht en remlicht is dit gewoon 6v bij stationair draaien?
  4. Oké bedankt, ik loop eens de kabeltjes na en steek nieuwe lampjes en misschien is het de condensator? Moet er veel gedemonteerd worden om daarbij te komen? Kost iets van een 8 euro dus beginnen bij het goedkoopste om te vervangen.
  5. Dag Iedereen, Ondertussen draait de motor lekker toertjes. carbu, benzinekraan, bougie... laten vervangen. 1x kickstarten en hij draait mooi. Rijdt en schakelt ook nog goed. Het achterwiel blijkt een halve maat te groot te zijn waardoor deze tegen de carter ligt aan te schuren dus dat wordt vervangen. het voorlicht werkt maar achteraan doet hij niets. Eerst eens proberen met nieuwe lampjes te steken. Het kleine lampje was zwart en het grote bolvormig was nog in goede staat maar deed het ook niet bij remmen of is het onderste langwerpig lampje het remlicht?
  6. Ja Nero inderdaad dat was ik al van plan. Denk gewoon met thinner of wasbenzine alles af te prutsen. Moet er daar geen dichting tussen normaal? Heb zo de indruk dat het ook een deel van de dichting is die aan de dop kleeft en ze vergaan is door de tijd heen. Maandag vertrek ik op reis voor enkele dagen dus zal even on-hold staan tot eind augustus. Hoop snel het geluid van een mooie 2-takt te horen. De lak is ook slechter dan op het eerste zicht. enkele barsten en blaasjes en slechte hechting dus denk dat de vorige spuitbeurt bovenop de oude verf gegaan met reactie onderling tot gevolg maar dat is voor binnen een aantal jaar. op het eerst zicht nergens roest ofzo ook niet onderaan op de plaat. Eerst rijden met dat stuk ijzer! bedankt al voor de tips en weetjes.
  7. Het is dus een VNB4T. Chassis nummer en motor lijken te kloppen maar ik denk toch dat het achterlicht niet origineel meer is. Bij deze de foto's. Nog een beetje cosmetisch herstelwerk en terug rijklaar maken. Het stuurslot is ook eens 'professioneel' gesloopt wegens verlies van het sleuteltje . Zonde van het gat maar zal wel gefikst kunnen worden denk ik. Op de roze kaart staat bij chassis nr. VNBMT... i.p.v. VNB4T... iemand heeft dit dus ooit zo genoteerd en is zo ingeschreven geweest. Kan dit voor problemen zorgen? Laat jullie licht maar eens schijnen over deze vespa.
  8. Zijn wel splinternieuwe white wall bandjes die eronder staan van toen maar na 15 jaar zal de rubber niet meer zo schitterend zijn waarschijnlijk. Ik zal hem voor de eerste keer binnen doen bij Giulio's barn voor een onderhoud en rijklaar te maken. is bij ons in de buurt en heb er al goeds over gelezen dus komt in orde. Morgenavond enkele foto's...
  9. Oeps was niet de bedoeling dat die plaat er mee op stond. Daarachter verstopte zich een MG uit de 50's maar meer weet ik er ook niet van. Bij deze dus 1 achterlicht van een sprint te koop .
  10. Dag allemaal, Mezelf even voorstellen: Ik ben Tim afkomstig uit de Vlaamse Ardennen en heb zo een 4-tal jaar gezocht naar een leuke Vespa uit de jaren '60 met niet al te veel werk aan (hopelijk). Vandaag de knoop doorgehakt en een Vespa VNB aangekocht uit 1963. Volgens mij in nette staat en the real deal, origineel dus. Donderdag mag ik hem ophalen en kan ik hem nog wat beter inspecteren. De eigenaar heeft die laten overkomen uit Italië in de '90 en dan nog een tijdje met gereden en van nieuw laagje verf voorzien. laatste 15-20 jaar in lekker warme garage goed bewaard gebleven zonder roest op het eerste zicht maar niet meer gereden. Donderdag of vrijdag post ik enkele foto's (voorlopig 1 teaser) Mijn plan is nu om de benzine eruit te halen, olie verversen en elektriciteit, rem- ,schakelkabels,... na te zien en dan kijken wat het geeft... daarna voor zorgen dat we veilig de weg op kunnen. Helaas nog nooit zelf aan de Vespa gesleuteld dus vandaar dat ik even vraag hoe jullie zo iets aanpakken zodat die niet naar de knoppen gaat wanneer ik hem wil starten :). Groetjes, Tim - Vespaenthousiast
×
×
  • Create New...