Ga naar inhoud

gio695

Leden
  • Aantal items

    467
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    5

gio695 last won the day on November 10

gio695 had the most liked content!

Community reputatie

37 Excellent

2 Volgers

Over gio695

  • Titel
    Lid
  • Verjaardag June 19

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GTRat '70 no more :(
    Li 125 s3 '63
    LiS 150 '66
    Li 150 s2 '61 (Sold)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Maasmechelen
  • Land
    België
  1. Motorproblemen Lambretta/Serveta Li150

    http://www.lambretta.be/torque-settings/ Hier een handige link...
  2. Silver Special 150

    Wegens problemen met kopers heb ik besloten de Lambretta UIT de verkoop te halen en deze voorlopig zelf te houden!! Sorry hiervoor Mag slotje op!
  3. Lambretta 150 Silver Special '66

    Wegens een misverstand met de eerste persoon dat is komen kijken of misschien een fout via mijn kant of iets anders heb ik besloten de Lambretta onmiddelijk UIT de verkoop te halen. Sorry voor dit, maar ik heb liever geen problemen met kopers! Mag een slotje op
  4. Lambretta 150 Silver Special '66

    De Special is gereserveerd!
  5. Lambretta 150 Silver Special '66

    Dat weet ik, maar ik wil nu eenmaal een nieuw project en niet iedereen kan alles hebben Het enige wat ik kan hopen is dat deze naar een goed huis gaat! En ja, Designo heeft mij dat verschillende keren gezegd, maar ik ben koppig
  6. Silver Special 150

    Ik heb besloten mijn Special officieel te koop te zetten:
  7. Lambretta 150 Silver Special '66

    Ik heb besloten om mijn Lambretta Silver Special 150cc uit 1966 officieel hier te koop te zetten. In mijn project Topic kan je een reeks foto's terug vinden van hoe deze er momenteel (niet drie jaar geleden ) uitziet. Foto's zijn twee dagen geleden gemaakt! Het is een originele, italiaanse Special, inclusief Belgische inschrijving en 6 sleuteltjes! Zoals je in de topic kunt lezen is motor compleet, zoals het hoort, gereviseerd. Mijn vraagprijs is 3600 euro, bij interesse pm aub Link naar topic:
  8. Beste

    ben al lange tijd op zoek naar een zilver special en die van jou ziet er wel heel strak uit. Welke prijs heb je in gedachten voor de verkoop?

     

    vrg

    bart

  9. Silver Special 150

    Ik wil even mijn laatste "restauratie/conservatie" project voorstellen, een Lambretta Silver Special 150 uit 1966. De reden hiervoor is dat ik deze wil verkopen omdat het reeds kriebelt om aan een andere te beginnen. Wie weet is er iemand die deze beauty (in mijn ogen toch) wel zou willen overkopen... Alles is ongeveer twee jaar geleden begonnen. Michele had opeens teveel projecten en na veel gezaag van mijn kant heeft hij de Special eindelijk opgegeven Ik wist bij aankoop al dat er redelijk wat werk aan was om er iets moois van te maken, maar wat ik tijdens de werken tegenkwam stond ik zelfs versteld van. Een half jaar ofzo na aankoop begonnen mijn handen al te jeuken. Ik MOEST iets uiteen halen! Dus, ondanks het feit het motortje draaide, werd deze onder de Special uitgehaald. Tijdens het demonteren van de motor zag ik steeds meer dingen dat ik wilde verbeteren, vervangen of zuiver maken en voor ik het wist lag er alleen nog een frame op de grond! Ik ben dan ook begonnen met een lijstje te maken van de missende, verkeerde of te slechte delen, maar om kompleet te zijn moest het blokje uiteen. Dus tegen de lente van vorig jaar lag het blokje volledig uiteen. De "verassingen" dat ik daarin vond waren niet echt wat ik in gedachte had Er was nl ZONDER olie in de versnellingsbak mee gereden, dit is waarschijnlijk ook een vd redenen dat de Special was vastgelopen (te warm geworden). ALLES zag zwart/aangebrand aan en de koppeling, krukas selector en andere delen waren beschadigd Gelukkig had ik nog een deel originele Innocenti delen liggen!! Er was ook enorm veel poetswerk, zowel aan motorblok als body ed... Vorige zomer ben ik dan begonnen met het vuil van het blokje er af te beitelen (leek wel teer en beton), alle motordelen zuivermaken en alvast op zoek te gaan naar originele vervanging voor de beschadigde motordelen. Ook was ik begonnen aan het nakijken, zuivermaken en in orde zetten van de voorrem en enkele andere chassisdelen, nog in originele lak. Tegen dat ik een lijst had met benodigde nieuwe delen en ik alle innocenti delen bijeen had was het al winter, en had ik het ook druk met andere dingen. Fast forward naar deze lente en het begon alweer te kriebelen. De zuivere motor en vervangdelen stonden al in de garage te blinken. De motor werd terug opgebouwd met kwaliteitsdelen. Fag lagers, viton keerringen, kwaliteitspakkingen, bgm koppelingsplaten en ALLE mechanische delen origineel innocenti!! De originele Ducati ontsteking werd nagekeken, nieuwe platina's en condensator en Ducati vliegwiel werd gemagnetiseerd (LONG story ) Nadat blokje klaar was werd chassis volledig zuiver gemaakt (dit duurde bijna twee weken, geloof het of niet) en de body in ORIGINELE lak werd na zuiveren voorzien van een laagje wax als bescherming. De rubbers werden waar nodig vervangen, maar ik probeerde zoveel mogelijk origineel te houden waar deze enkel als sier dienen. Missende, beschadigde of verkeerde delen werden vervangen. Alle electriciteit werd nieuw aangelegt (BGM) evenals gaines en kabels (ook BGM) Nieuwe Heidenau banden en binnenbanden (Reserveband werd origineel gehouden), zadel werd hersteld en voorzien van een nieuwe hoes van hoge kwaliteit. En dan kon het ineensteken weer beginnen met als resultaat een (hopelijk) mooie Silver Special. Motor startte van eerste slag, zoals het hoort bij een origineel gereviseerd blokje. Alle stickers werden origineel gehouden en bobijn werd vervangen met eentje met origineel ducati sticker. Behalve body zijn ook tank ed nog originele lak. Enkel de velgen werden in rood gespoten om te matchen met rode hoes (i know, rood is normaal voor de sx200, maar past super) want deze waren toch al niet meer in juiste kleur. Er is enorm veel tijd (en geld) in deze Lambretta gestoken, maar ik ben zeker dat het het meer dan waard was. De reden dat ik deze wil wegdoen, zoals hierboven al aangegeven, is dat ik al nieuwe ideeen heb en ik graag een Italiaanse 125DL (of 200DL uiteraard) wil aanpakken. Mensen met interesse mogen altijd een bod via pm doen als ze willen. Oooh...Belgische inschrijving en sleutels zijn er ook bij! Hieronder een deel foto's van de afgewerkte scooter. De goudkleurige stickers op de zijpanelen zullen bij verkoop verwijderd worden (is mijn "handle")
  10. ontchromen

    Naar het schijnt kan het met een paar minuten in bleekwater en dan goed spoelen met koud water...
  11. Gs150

    Altijd interessant als je na het plaatsen laat weten wat je bevindingen zijn...
  12. ** Niet Voor Puristen ** Winterproject: Acmalossi 6G

    Ik stem nog steeds op zonder kmteller (but it's your scooter)
  13. ** Niet Voor Puristen ** Winterproject: Acmalossi 6G

    Ziet er al goed uit!
  14. lambretta : warmte carters

    Wat ik uit ervaring heb geleerd is dat combinatie varitronic en B7es bougie ook meer warmte geeft. ik gebruik nu B8es op smallblock en gebruikte B9es op 205cc. Hoe is het voor de rest met uw experimenten aangaande carb en uitlaat?
  15. Testbank

    @Speedracer Heb je ondertussen iemand gevonden en je motor afgesteld? Ben nl ook geïnteresseerd ivm mijn lammy. de enige bij ons in de "buurt" dat ik ken nl is scooter center
×