Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Super 125 - reglementering in België


Aanbevolen berichten

Ben sinds kort aan het volgen van wat er allemaal gezegd wordt over de importatie van wespjes op het forum en begon'm stilletjes te knijpen van wat er allemaal gezegd wordt, dat sinds 1 juli 2008 er geen wesp meer een PVG nummer kon krijgen en bijgevolg ook geen plaat meer...

had al sinds vorig jaar een super 125 van 1963 staan maar had nog niet de moeite gedaan om hem in te schrijven aangezien hij toch nog niet reed.

Ben vandaag dus naar de douane geweest in Hasselt en daar maakten ze er geen probleem van. Het volgende heb je nodig:

1. Paspoort van jezelf

2. Verkoopsattest van de vorige eigenaar. Heb er op gezet: zijn naam en adres, het bedrag dat betaald is en het type voertuig met jaartal erbij. (en ondertekend door beide partijen natuurlijk)

3. Papieren van de douane in Italië waar type voertuig, motor nr., frame nr., aantal cc, ... opstaat (wordt door de douane opgesteld) MET daarop hun officiële zegel en stempel. (neem het origineel maar mee naar de douane anders kom je van een kale reis terug)

Let erop, de zegel met stempel moet erop staan anders gaat het niet lukken.

Je krijgt je papieren toch terug mee naar huis als alles in orde is.

10 minuten wachten, een paar papierkes tekenen en het roze formulier werd afgeleverd.

Met alle bovenstaande papieren naar de verzekeringsmakelaar gegaan en deze ging de bovenstaande originele papieren (aankoop bewijs, douane paieren vanItalië en roze formulier vignet 705) opsturen naar de DIV in Brussel voor een PVG nummer(Proces verbaal Van Goedkeuring) te laten opmaken. Dit kon een 3-tal weken duren en de zegels die hieruit voort vloeien zouden me opgestuurd worden.

Eenmaal de PVG nummer bekomen is zou de DIV die de platen aanmaakt geen zeggens meer hebben of dit voertuig al dan niet in België mag rond rijden (want het heeft een PVG nummer gekregen) -> dit vertelde de verzekeringsmakelaar me dus dit kan ik niet met 100% bevestigen dat dit de realiteit is.

Tot zover voorlopig mijn verhaal, als de zegels binnen zijn post ik het verdere verloop zodat jullie kunnen meevolgen of er nog verdoken problemen optreden.

Groeten, Johan

Link naar reactie

het verhaal heeft een andere wending gekregen...

M'n verzekeringsmakelaar vertelde me dat ik gene PVG nummer nodig had en dat ik de platen zo kon gaan halen... de reden hiervoor was dat het om een oldtimer ging.

Ik dus met m'n roze papier (met de nodige zegel van de verzekering erop) naar de DIV in Alken.

Enkele uren later (amai wat werken ze daar snel ...) kreeg ik zo m'n platen mee.

Dus volgens mij is er geen vuiltje aan de lucht ;-)

hoop dat iemand er iets aan heeft.

Greets, Johan

Link naar reactie

Hallo allemaal

Heb zopas een Sprint Veloce van '71 gekocht die nog nooit in ons belgenlandje ingeschreven geweest is, maar wel met een origineel document van Automobile Club Italia erbij (met identificatie van de wesp en historiek inschrijving eigenaars)evenals een italiaanse verkoopsovereenkomst.

Na passage bij de douane en verzekeraar zou ik hiermee dus direct naar DIV Alken kunnen trekken zonder die PVG?

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Oei, ben juist naar mijn verzekering gegaan en orgenvroeg ga ip plaat ophalen in Kontich. Die zat daar ook al zo raar te kijken dat er geen PVGnummer opstond en ze zei dat ze nie wist hoe ze hier op gingen reageren.

Hopelijk wordt dit geen probleem. heb de Vepa eergisteren gekocht en ben nog in een roes van gelukzaligheid.

Had toch graag op openbare weg gegaan in't week-end.

"kzal morgen posten hoe het was." A ja. de vespa is primavera van 1970 125cc

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...