Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Herspuiten


piejay

Aanbevolen berichten

Ik zal m'n vespa in een ander kleurtje steken, maar aangezien dit m'n eerste keer is, zit ik nog met enkele vragen.

* Wat laat je allemaal mee zandstralen? Ik dacht het frame, stuur etc,...

*Kan de uitlaat daar tegen?

*Wat gedaan met de voorvork? want er zitten daar zon staafjes in.(zie foto)

DCP_9402.jpg

*Moet deze schijf bij de voorvork (zie foto), ik weet de exacte naam niet, nog meer gedemonteerd worden of mag deze ook gewoon zo gestraald worden en gespoten?

DCP_9403.jpg

Zijn er dingen waar ik nog moet op letten, en zal ik een goed resultaat bekomen als ze gezandstraald wordt, gelast, uitgeblutst, geplamuurd waar nodig? Of Moet dat nog behandeld worden met nog allerlei andere dingen waar ik nog niet van weet?

Alvast bedankt pj

Link naar reactie

*Wat gedaan met de voorvork? want er zitten daar zon staafjes in.(zie foto)

Dat zijn losse naaldjes (naaldlagering). meestal komt er op zoon dingen nooit geen slijtage (of weinig) maar nu hij toch open ligt kan je ze beter vervangen (na het stralen enzo dan) Deze zitten los en om ze te monteren doe je er wat vet aan en plaats je ze met een pinset. Dus voor het stralen haal je ze er al maar uit en draai de smeernippel er ook uit en na het stralen steek je ze er weer in (of na het spuiten dan).

En als je je uitlaat gaat stralen gaat hij roesten en daarom zal je je uitlaat moeten inspuiten met hitte bestendige verf, maar deze verf kan (enkel mijn ervaring) niet goed tegen naft(oplossen) (motip).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...