Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Een, voor mij dan, interessante vraag...


Aanbevolen berichten

Mag je met jou vespa gts 250 of 300 het praktisch examen afleggen? Dus via rijschool even leren rijden op een geschakelde versie en dan een tijdje zelf leren rijden op de vespa (niet-geschakeld) en dan je examen ermee afleggen...

Denk van wel ... maar heeft iemend hier al ervaring mee?

Alle antwoorden zijn welkom (zelfs de ironische ... dan kan ik misschien nog eens lachen)

Eric

Link naar reactie

Ja als ik de wettelijke teksten fatsoenlijk gelezen had dan had ik het kunnen weten. Had de Kw en Pk verwisseld. Dom van mij. Bedankt alvast voor de moeite.

Ciao

Eric

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik vind het in ieder geval een enorme tokortkoming in de wetgeving welke Europees is als ik me niet vergis. Kan daar geen petitie voor worden ingediend om daar op Belgisch vlak iets aan te veranderen? Als ik een 300 wil kopen heb ik er helemaal geen behoefte aan om met een zwaardere motor examen af te leggen... Ik denk dat er veel mensen zijn met hetzelfde probleem en een wettelijke aanpassing zou helemaal in het verlengde liggen van het rijbewijs B voor 125 cc...

Link naar reactie

Ik vind niet dat je een rijbewijs mag krijgen om met een moto te rijden als je enkel op een automatische scooter kan rijden...

De regel "minstens 20kw" is dan weer voor niets nodig, het principe van schakelen op een 125cc moto lijkt me krak hetzelfde als op een 1000cc...

Als ze de lijn doortrekken kan niemand nog auto-examen doen met een 1000cctje :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...