Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vis platinés & bougie


supervespa

Aanbevolen berichten

'k heb wat ontstekings-issues, en ga het lijstje eens volledig afgaan:

- bougie vervangen

- vis platinés afstellen en reinigen

- onstekingsmoment checken en indien nodig bijstellen

het probleem dat ik probeer op te lossen in slecht starten als hij warm staat. Er komt onverbrand mengsel in de uitlaat terecht, en dat moet eerst ontploffen voor hij start. Als dat niet na 5 kicks gebeurt, dan verzuipt hij.

Ik heb de indruk dat hij té snel warm loopt, want in de winter rijdt-ie beter dan in de zomer... dus ik ga een nieuwe, koudere bougie steken. Nu gebruik ik een NGK 7

Maar hoe kan ik de vis platinés reinigen? Is dit met schuurpapier, of met white-spirit of zo? Wat is de beste aanpak?

Link naar reactie

Het enige wat je met decontactpuntjes mag doen is reinigen met iets ontvettend, zeker niet opschuren. Waarschijnlijk heeft je probleem niets te maken met de contactpuntjes, wel met de bougie of met de bobine. Meest waarschijnlijk de bougie, deze zit ingekapseld bij een vespa, dus wordt warm als motor stopt door het wegvallen van de geforceerde koeling. De motor kan om dezelfde reden ook stilvallen als je meerdere minuten op relanti laat draaien. Als je bougie niet optimaal is, gaat deze niet meer goed vonken bij verhitting. Je kan dit testen door motor goed warm te rijden, dan bougie eruit en deze vervangen door een andere of door de gebruikte af te koelen door er bv met een compresseur op te blazen en dan terug proberen te starten. Ik zou zeker geen ander type van bougie gebruiken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...