Ga naar inhoud
Vespaforum.be

tuning


KristofLimited

Aanbevolen berichten

Over tunen is al massa's geschreven maar,

Heeft er iemand ervaring met een BETROUWBARE tuning van een 200 blok

heb malossi (210cc) gekocht, doch wie heeft er ervaring met het ding betrouwbaar te houden op lange afstanden en toch wat vermogen op overschot te hebben?

-wel of geen pijp, de welke?

-originele carbu of aangapaste originele of ander type carbu (reed valve etc...)

-evt ook andere aanpassingen, instellingen ontsteking, krukas, koppeling...

Zoek een beproefde combinatie die inzake betrouwbaarheid niet te kloppen is. Kwestie een gezond evenwicht te zoeken tussen pk's en betrouwbaarheid zodat lange afstanden op autostrade niet eindigen met brokken.

Wie heeft ervaring?

Link naar reactie

Mijn ervaring: met originele carbu en uitlaat is een 210 zeer betrouwbaar.

30 mil: manifold scheurt,lastig af te stellen, groot verbruik

PM of andere sportuitlaten: scheuren of komen los tijdens rijden, dempers die afbreken.

lichter vliegwiel: te overwegen (wel misschien iets minder koeling)

koppeling: hoeft niet versterkt te worden bij milde tuning (eventueel sterkere veren)

Nog meer betrouwbaarheid: watergekoelde cilinderkop

90% van de problemen met een kit zijn te wijten aan gebrekkige koeling bij lange snelwegritten.

Voor de prutsers onder jullie, ik verkoop als m'n overmaat sproeiers:

voor originel carbu: 122,125,128

voor dell'orto : 115,118,120,122,125,130,132,135,138,140

voor 10 euro stuur ik alles tot uw deur.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...