Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwe Vespa en olielek!!!!


molle

Aanbevolen berichten

Verdikke. Werd ik gisteren wakker en zie dat er onder de motor een kleine olielek ligt. Net onder het motorblok. Daar waar het blok is dichtgeschroefd zie ik in de naad ervan een kleine lek hangen. Binnen 10 dagen gaat deze wel binnen voor zijn onderhoud op 1000 KM maar vind het wel straf dat hij al een lek heeft. Hoop maar dat het niet erger word. Is nog wel onder garantie dus zal ik wel horen wat ze in de garage zeggen.

Link naar reactie

Niet erg hoor, bij mij was het op zelfde plaats maar was gelukkig geen lek aan motorblok...olie zoekt steeds het laagste punt hé.

Het was mijn carburator die niet goed vast stondt (probleem die meermaals bij de laatste px'n voorkomt naar het schijnt) en daardoor lekte hij tweetakt olie.

Heb hem vorige week ook na 1000km binnengedaan en probleem is nu opgelost.

Link naar reactie

Veel van de nieuwe PXen hebben dit , meestal ligt dit aant heet 2takt tankje daar is van boven een een vijs die dit moet bevestigen aan de naftbak .Die zit dikwijl niet goed vast of is kapot .Hiermee moet je zo snel mogelijk naar je dealer gaan en laten nazien .Bij mij heeft dit toen een paar maal geduurt voor ze dit hadden gevonden en hebben ze bijna alles onder garantie vervangen behalve de oorzaak .Enfin , na 2 maanden was het dan toch in orde .Maar je kan dit best wel eens vermelden als je hem binnen brengt , want veel mecaniciens stoppen meestal met zoeken na dat ze bevoorbeeld een los darmpje of kapot kijkglaasje voorde tweetakt hebben vervangen ( wat meestal het gevolg is van die euvel).

Greets Quick

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...