molle Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 Verdikke. Werd ik gisteren wakker en zie dat er onder de motor een kleine olielek ligt. Net onder het motorblok. Daar waar het blok is dichtgeschroefd zie ik in de naad ervan een kleine lek hangen. Binnen 10 dagen gaat deze wel binnen voor zijn onderhoud op 1000 KM maar vind het wel straf dat hij al een lek heeft. Hoop maar dat het niet erger word. Is nog wel onder garantie dus zal ik wel horen wat ze in de garage zeggen. Link naar reactie
Vinick Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 Is het een PX? Want ik zit met hetzelfde "probleem". De motor moet zich nog wat zetten en zweten (aanneembare uitleg van verdeler) in het begin maar zit nu aan de 2000km en heeft het nog steeds dus toch even vragen bij volgende onderhoud! Link naar reactie
Chris Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 PX. Zelfde scenario. Is vanzelf weggegaan. Link naar reactie
Italian Bastard Geplaatst: 19 mei 2008 Delen Geplaatst: 19 mei 2008 Niet erg hoor, bij mij was het op zelfde plaats maar was gelukkig geen lek aan motorblok...olie zoekt steeds het laagste punt hé. Het was mijn carburator die niet goed vast stondt (probleem die meermaals bij de laatste px'n voorkomt naar het schijnt) en daardoor lekte hij tweetakt olie. Heb hem vorige week ook na 1000km binnengedaan en probleem is nu opgelost. Link naar reactie
Quick Geplaatst: 19 mei 2008 Delen Geplaatst: 19 mei 2008 Veel van de nieuwe PXen hebben dit , meestal ligt dit aant heet 2takt tankje daar is van boven een een vijs die dit moet bevestigen aan de naftbak .Die zit dikwijl niet goed vast of is kapot .Hiermee moet je zo snel mogelijk naar je dealer gaan en laten nazien .Bij mij heeft dit toen een paar maal geduurt voor ze dit hadden gevonden en hebben ze bijna alles onder garantie vervangen behalve de oorzaak .Enfin , na 2 maanden was het dan toch in orde .Maar je kan dit best wel eens vermelden als je hem binnen brengt , want veel mecaniciens stoppen meestal met zoeken na dat ze bevoorbeeld een los darmpje of kapot kijkglaasje voorde tweetakt hebben vervangen ( wat meestal het gevolg is van die euvel). Greets Quick Link naar reactie
tattooderek Geplaatst: 19 mei 2008 Delen Geplaatst: 19 mei 2008 k zou me pas zorgen maken mocht er geen olie meer op de grond te vinden zijn... Link naar reactie
Tleilax Geplaatst: 19 mei 2008 Delen Geplaatst: 19 mei 2008 Ik heb een ouwe PX125 van 1984, en die lekt altijd een beetje, en die zweet veel! Na 5000 km. zit er een dikke smurrie over het carter. Da's blijkbaar normaal! Link naar reactie
cascadeur Geplaatst: 19 mei 2008 Delen Geplaatst: 19 mei 2008 Mijn PX heeft altijd gelekt,zweten en smurrie is er altijd geweest,nooit geen problemen gehad. Link naar reactie
2T Geplaatst: 19 mei 2008 Delen Geplaatst: 19 mei 2008 Het is en blijft Italiaans ... Link naar reactie
molle Geplaatst: 19 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2008 Gisteren nog een rit gemaakt van een 75 km. Vanmorgen gaan kijken en geen lek te zien. Blijkbaar zal hij een beetje zweten. Maar ga het toch melden op zijn onderhoud. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.