Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lagers vooras GL150


Laurus

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Nu ik aangekomen ben om mijn voorvork te reviseren vroeg ik me af wat voor lagers ik voor de vooras moet bestellen? Ik kan de alle naaldlagers vinden op bijvoorbeeld sip-scootershop behalve de kogellagers. Kan ik bijvoorbeeld gewoon die van een PX bestellen?

Alvast bedankt!

Groeten,

Laurens

Link naar reactie

Kogellagers gevonden en gemonteerd. Alleen vraag me af of het goed is gebeurd... Ik kwam er tijdens het monteren nog achter dat ik de as misschien iets te ver had naar binnen had geslagen, als dit kan? En hierdoor liep mijn remtrommel aan tegen mijn naaf. Ik heb toen de as iets teruggetikt en toen liep hij niet meer aan. Ik vroeg me nu alleen af of er niet ergens een ring oid tussen had gemoeten zodat de as niet te ver naar binnen kan?

Verder heb ik ook een paar lagers voor de swingarm geregeld, dit zijn origineel alleen naaldjes, en nu heb ik een soort lageromhulsel met naaldjes erin de vraag is hoe monteer ik deze? Hij past namelijk niet zo in de vork. Of moet ik de naaldjes hier uit halen? Of zit er misschien nog een bus in de vork die er uit moet?

Alvast bedankt!

Groeten,

Laurens

Link naar reactie

Ik ben idd een ringetje vergeten tussen de as en het kleine lager, ik denk zelf alleen dat het niet echt kwaad kan omdat de trommel nu toch niet aanloopt en de as niet zomaar zal verschuiven. Of niet?

Verder moeten volgens de bussen uit de voorvork geslagen om de nieuwe lagers te monteren? Maar hoe kan ik de bussen er uit krijgen??

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...