Ga naar inhoud
Vespaforum.be

px 125 onderdelen ...


looneycooney

Aanbevolen berichten

Hey iedereen!

Ik had al eens gepost dat ik mijn vespa ging opmaken , maar dit is qua planning beetje verschoven!

Mede omdat ik mijn pasbestelde mx-5 mag afhalen in de zomer , laat ik dit project voor volgende winter. Zodoende kan ik nog een paar leuke idee'tjes uitwerken.

De bedoeling was eerst om hem origineel terug in nieuwstaat te zetten , maar ...

Ik kwam afgelopen weekend een pracht van een vespa tegen en dat deed me compleet van gedacht veranderen! Enkele details waren zo mooi dat ik het niet kan vergeten!

Helaas vind ik die stukken net niet , of toch niet op SIP .

het betreft :

Een 'gedraaide' chroom middenpoot (spiraalvorm)

Een fraai gevormde titanium voetrem!

Prachtige 'gegraveerde' en brede velgen met vergulde boutjes ( was echt oogverblindend! ) (banden waren breder)

Een metalen plaat voor reservewiel (eveneens gegraveerd!)

Een grote chromé metalen kap rond achterlicht

Een metalen achterbumper!

Een metalen 'sierlijst' over de koplamp , in de vorm vorm van een ster74

een metalen kap over het vliegwiel

schijfremmen in bloemvorm

Je kan je inbeelden dat ik ferm heb staan zien naar dat uniek stuk vespa !

Maar nu vroeg ik me af , heeft die mens dat dan allemaal zelf gemaakt?

Het graveren zal hem wel laten doen , mits dat het een enorm detail vertoonde . Maar al die kappen , velgen , bumper en lampenlijst ..is dat ergens te vinden?

Heb al op sip-scootershop gekeken , maar ik vind er niets van terug.

Vooral die achterste bumper , de plaat vh reservewiel en die lampen-kap en sierlijsten zou ik willen achterhalen hoe ik ook zoiets kan doen. Ik kan het wel zelfmaken , maar chroom-metaal kan ik niet . Of is dat gewoon aluminium wat enorm is gepolierd?! Maar dan moet ik nog weten met welk type aluminium dit kan gedaan worden en die zal niet goedkoop zijn vrees ik.

Een gelijkaardig project vond ik net terug het 'scootering' magazine van mei , maar die ik heb gezien was niet zo extreem ..

Zijn er mensen of shops die zich bezig houden met zo'n 'speciale custom' - onderdelen?!

Mvg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...