Ga naar inhoud
Vespaforum.be

rastoratie gl 150 '62, ervaringen scootercenter.de


Vic200

Aanbevolen berichten

hallo,

De vespa die mijn vader 45 jaar lang bewaard heeft in een stoffige schuur heeft mijn vader zoals al eerder vermeld in andere topics over gedragen aan mij, een 19 jarige vespa-t-shirt dragende sleutel nozem.

ik ga m restaureren,althans mechanisch.. ik wil dat de scooter zn charme behoud,door alle deukjes en krasjes er in te laten zitten.

de bodem is rot, dat is eigelijk het grootste probleem. ik ben naar een schade bedrijf geweest met van die echte carrossiers die nog alles mooi recht kloppen met een hammertje.. offerte, 400-500 euro voor de bodem als nieuw te maken.

de Vespa verdeler in maastricht vertelde mij dat ik maar eens moets kijken op www.scootercenter.de voor bodemplaten.

-wat is jullie ervaring met scootercenter?

-is een nieuwe bodemplaat van 75 euro de perfecte oplossing?

ik zal voor de geinteresseerde een foto verslag maken van de restauratie.

Link naar reactie

Jep, zo'n bodemplaat is een goede oplossing. Ik zou wel wat foto's willen zien aangezien ik zelf ook bezig ben met een 150gl. Wat had je voor ogen met een restauratie waarbij deukjes en krasjes blijven zitten..? Wat ga je dan met de vloerplank doen bijv?

Link naar reactie

een ander voordeel is ook dat een voorgemaakte bodemplaat ineens de juiste afmeting heeft en vanonder verstevigd is zoals een originele bodemplaat. ik ben blij te horen dat er meer en meer scooters in originele staat blijven en niet zomaar worden overspoten!

Link naar reactie

oke.. dan bestel ik een bodemplaat.

de verstevigingsbalkjes waren allemaal rot ja. ik wil het ineens goed maken ipv er een stukje in te zetten.

wat ik bedoel met de deukjes en krasjes te laten zitten,

er zitten gelukkig geen grote deuken in, maar hier en daar zit een heel klein deukje, die laat ik er gewoon in zitten.

de orginele lak word met een lichte commandant opgepoetst en daarna in de was gezet zodat ie weer schittert en schijnt. waar lak beschadigingen zitten word bescheiden bijgetipt met een speciaal gemaakte lakstift.

zo behoud ie volgens mij zijn charme, schittert ie toch nog en blijft ie zn echte oldies look houden.

een vriend van mij heeft het ook zo gedaan. verbluffend resultaat.

hoe het precies met de vloerplaat gaat weet ik nog niet. ik laat het doen door een carrossier die veel ervaring heeft met oldtimers. hij zal het zeker en vast netjes maken. ik ga er foto's van maken als het zover is.

ik neem nu even een 'vespa sleutel break' aangezien ik volgende week eind examens heb op school.

Link naar reactie

de vespa is gedemonteerd en ik ben begonnen aan het damage report.

er zal toch een hele nieuwe bodem, voeten plaat onder moeten denk ik.

247369271_5_sgln.jpeg

247369270_5_EAHt.jpeg

247369269_5_nd2N.jpeg

voor de rest is ie in redelijke staat; compleet, motor draait mooi, schakelt goed etc..

178986232_5_PNcx.jpeg

178986235_5_K63i.jpeg

Link naar reactie

dat is toch geen probleem?

laat of steek zelf een nieuwe bodem zelfde kleur spuiten als de lak en dan enkele roestplekjes laten airbrushen?

een lollige tip.

gr nico

Link naar reactie

mijn vader zit in de autolakken branche.. die verouderde kleur verf is zo na te maken.

roest airbrushen:p dan ben ik denk ik de eerste die dat ooit doet..haha

249415334_5_lKrC.jpeg

249415333_5_ezqh.jpeg

trouwens, welke kleur heeft de veer orgineel?

mvg,

vic

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...