Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vraagje over het schakelen bij de px125


kattemieke

Aanbevolen berichten

hey kenners ,

ik heb een vraagje , ik heb een px 125 van 2007 en als die warm staat en ik vertrek , bv aan een licht , als ik de kopeling los en een beetje gas geef da stompt die en zou die soms stilvallen .

kan er iemand mij raad geven ?

groetjes en alvast bedankt ,

kathy

Link naar reactie

hoi kath - als uw stalen loverboy (goed bedoeld hoor want ik aanzie mijn blauw duiveltje ook als méér dan maar een vespa) van 2007 is en die valt stil onder de omstandigheden die je beschrijft - 1 adres zou ik zeggen en da's de dealer - er moet toch nog garantie op zijn - zelf zie ik geen pasklaar antwoord maar de carbu zou wel eens dik kunnen - ni alleen vuil maar beter/anders afstellen enz - heeft hij dit altijd gehad of is het recent (wat verschil kan maken bij het nazicht) - hoop dat het snel goed komt - grtjes frutsab

Link naar reactie

vermoedelijk los je je koppeling te snel. Als je vertrekt is het de bedoeling dat je je koppeling even balanceert tussen lossen en aangrijpen. Genoeg gas geven en dan je koppelings hendel langzaam volledig loslaten. Na een beetje oefening lukt dat wel al beter.

Link naar reactie
hey ,

bedankt voor jullie goeie raad , en ga der eens iemand anders mee laten rijden als hij warm staat , en als die persoon het ook heeft zal ik idd maar eens langsgaan bij de dealer , en anders moet ik idd iets aan mijne rijstijl doen .

groetjes kathy

als je kandidaten zoekt om te rijden die zijn er genoeg denk ik. (lol)

Link naar reactie

hey ,

ja dat geloof ik gerust , maar ga nu geen onbekende op mijne px zetten , daar ben ik een beetje te wantrouwig voor , maar ik denk dat ik de eer aan mijn vader ga geven , die heeft der al eens mee gereden toen hij van de garage kwam (nijlen -hemiksem) voor mijn eerste rit zag ik nie zitten . maar alvast bedankt

Link naar reactie

eerlijk gezegd ben je beter af met iemand die weet hoe een vespa moet rijden en ervaring heeft. Ik zeg niet dat je pa geen ervaring heeft, maar hij zal toch niet precies kunnen zeggen of er echt iets mis is. with all respect

Link naar reactie

hey ,

ja de mijne komt van ennekes , maar zou hem zo en zo op onderhoud doen bij de meester in niel , ja anders moet ik der ineens eens mee tot bij de meester rijden , dan ben ik zeker , want het was alleen omdat ennekes nog ne witte had staan dat ik hem daar heb gekocht .

bedankt voor de goeie raad x

kathy

Link naar reactie

ne nieuwe zal hem wel kunnen verkopen,maar idd,voor onderhoud zou ik iemand anders nemen...

Die heeft eerst VW concessie gehad...dan Seat...dan was het een kinderopvang...dan even gesloten...dan Ligier...en nu Vespa...

Hij kent er echt niks van...Gerard Presley van hier op het forum was er es naartoe geweest om info te vragen over zijne GS...en hij kende daar echt de balle van!Zei iets van een elektrische starter ofzo die kapot was...OP NE GS!!!!!!!!!!!!!hahahaha...

manman...

Link naar reactie

hey ,

ja hij heeft hem wel rijklaar moeten maken , want er zat geen olie of benzine in toen ik het eerst zag , weet nie of da normaal is ?

maar zal der voor all zekerheid een van de dagen maar eens mee naar de meester gaan .

maar bedankt voor alle goeie raad die ik hier heb gekregen

Link naar reactie

Een bepaalde reeks px-en (eind 06 - begin 07) hebben problemen gehad met carbuator. Hiervoor werden normaalgezien aangetekende brieven naar de eigenaars verstuurd om deze op garantie te laten herstellen. Deze vespa's bleven soms "gas geven" en vielen ook af en toe stil bij warme motor. Heb met zo ene van een vriend gereden en da was redelijk gevaarlijk. Best eens nazien wanneer uw px gemaakt is.

Link naar reactie

in de brief die ik gekregen heb stond in dat je moest wachten totdat er hieromtrent meer duidelijkheid was en nadien heb ik er niets meer van gehoord...

Een bepaalde reeks px-en (eind 06 - begin 07) hebben problemen gehad met carbuator. Hiervoor werden normaalgezien aangetekende brieven naar de eigenaars verstuurd om deze op garantie te laten herstellen. Deze vespa's bleven soms "gas geven" en vielen ook af en toe stil bij warme motor. Heb met zo ene van een vriend gereden en da was redelijk gevaarlijk. Best eens nazien wanneer uw px gemaakt is.
Link naar reactie
hey kenners ,

ik heb een vraagje , ik heb een px 125 van 2007 en als die warm staat en ik vertrek , bv aan een licht , als ik de kopeling los en een beetje gas geef da stompt die en zou die soms stilvallen .

kan er iemand mij raad geven ?

groetjes en alvast bedankt ,

kathy

Ik heb hetzelfde probleem met de mijne, gewoon eerst veel gas geven en dan koppeling zachtjes lossen, dan lukt het. Heeft bij mij niets met de relantie te maken draait anders perfect.

Dus het zou iets met de carburateur te maken hebben?

Hoe stel je die beter af...of is het aangeraden dit in de garage te laten doen want hij is nog in garantie.

Link naar reactie

ik denk da het een probleem van tijdelijke aard was of anders was het een gebrek aan rijervaring , want ben de zondag naar sint-truiden gereden en heb niks last gehad .

dus ja , het zal wel aan mij gelogen hebben denk ik .

maar alvast bedankt voor al de goeie raad en al de nuttige tips ,

groetjes kathy

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...