Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Benzine spuit uit de uitlaat


Vesparica

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Heb na een winterslaapje mijn GL150'63 zachtjes aan proberen te wekken.

En, ja hoor na 4, 5 keer kikken was ze al aan het draaien en dit dan nog zonder choake te gebruiken. Ik had dit niet verwacht maar dit is alleen maar positief. Wat minder is, is dat ik merkte dat er tijdens het kikken en later wanneer de motor draaide en ik extra gas gaf om haar een beetje op toeren te brengen, de benzine uit de uitlaat spoot en nog geen klein beetje. Ik neem aan dat dit niet zo gezond is .

Heeft er iemand een idee wat hier de oorzaak van is en hoe ik dit kan vermijden.

Ik denk dat ik mag van geluk spreken dat ik haar aan de praat heb gekregen.

En voor alle duidelijkheid; de benzinekraan heeft gans de winter dichtgestaan en bij het starten geef ik nooit gas.

Alvast bedankt voor jullie reacties en tot bij één van de ritjes.

Rudi

Link naar reactie

Mijn naftbak is een volledig leeggelopen via mijn uitlaat. Ik ging 's morgens de vespa halen en er lag een volledige plas naft, bij het verplaasten van de vespa zag ik dan inderdaad dat alles uit de uitlaat kwam.

Oorzaak was een vuiltje in de carburator waardoor de vlotternaald niet meer volledig afsloot, maar mijn naftkraantje staat wel altijd open, dan kun je dat voorhebben natuurlijk.

Ik denk dat je best eens checkt of je kraantje goed afsluit. Carburator loskoppelen en dan kijken of er naft uitkomt als je kraantje toedraait.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...