StevieV Geplaatst: 28 maart 2008 Delen Geplaatst: 28 maart 2008 Viavia kan ik aan een weliswaar gedemonteerde VNB1 van 1959 geraken. De motor heeft nog gedraaid maar vanzelfsprekend zal ik die niet draaiende kunnen zien. De motor steeks wel nog ineen. De Vespa staat in zijn grondverf maar volgens de eigenaar moet dit opnieuw worden gedaan. Een aantal zaken moeten vervangen worden zoals voorlicht, achterlicht, zadel, kilometerteller, handvaten, banden,... omdat die er niet bijzitten of defect zijn. Ook de remleidingen kabelboom en gasleiding moeten vervangen worden. De papieren zitten er nog bij, wat is een deftige prijs voor een dergelijke scooter? Lijkt dit een doenbaar project voor iemand die wel van aanpakken weet maar uiteindelijk nog nooit een Vespa heeft gerestaureerd? Waar moet ik zeker op letten? Bedankt voor jullie reacties! Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 28 maart 2008 Delen Geplaatst: 28 maart 2008 Is ze reeds ingeschreven geweest in België ? Link naar reactie
StevieV Geplaatst: 28 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2008 Ik heb er eerlijk gezegd geen idee van, die kerel heeft me een copieke van de documenten bezorgd. Is in het Italiaans en het vermeldt serienummer, CC,... Link naar reactie
Cult Geplaatst: 28 maart 2008 Delen Geplaatst: 28 maart 2008 ik zou al een paar stappen achteruit nemen... Link naar reactie
Yves px Geplaatst: 28 maart 2008 Delen Geplaatst: 28 maart 2008 Omdat hij van 1959 is, heb je geen gelijkvormigheidsattest nodig. Waarschijnlijk gaat ge wel een bewijs van vorige inschrijving nodig hebben en op de DIV zijn ze nu ni bepaald ..uhm.. soepel. dus het feit dat hij nog nooit in belgië is ingeschreven, en de miserie die nodig zal zijn om dat wel te doen, zal zich ook zeker moeten vertalen in de prijs. Daarnaast koopt ge dus eigelijk alleen een frame en bijhorende motor, welke niet is gereviseerd maar waarvan enkel wordt gezegd dat ie nog draait, als ik het goed begrijp. Dus ik zou hier toch zeker niet teveel aan uitgeven. Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 28 maart 2008 Delen Geplaatst: 28 maart 2008 Of de motor draait of niet draait lijkt me niet belangrijk bij een restauratieproject... reviseren moet je toch. Link naar reactie
Il Postino Geplaatst: 28 maart 2008 Delen Geplaatst: 28 maart 2008 Inschrijving zonder papieren lukt tegenwoordig wel in sommige gevallen heb ik gemerkt. Zijn natuurlijk altijd struikelblokken maar als je de juiste (om)wegen volgt kom je er wel. En de wet hoef je ook niet te overtreden. Typisch belgisch zeg maar Maar zou idd. niet te veel uitgeven moest het toch niet lukken. Link naar reactie
StevieV Geplaatst: 29 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2008 De papieren zitten er dus bij maar hij is nog nooit in België ingeschreven geweest... Is het doenbaar om hem in te schrijven of brand ik daar beter mijn poten niet aan? Link naar reactie
the Cocktail God Geplaatst: 29 maart 2008 Delen Geplaatst: 29 maart 2008 Zoals Il Postino zegt: "Doenbaar" Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 31 maart 2008 Delen Geplaatst: 31 maart 2008 ja, want jurgen zou hier niks te koop aanbieden op zijn 'eigen' forum als ie wist dat er iets niet "just" zou zitten... en ne redelijke prijs is wat GIJ ervoor wilt geven... Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 31 maart 2008 Delen Geplaatst: 31 maart 2008 @teddy: topicstarter doelde niet op mijn vnb die ik te koop aanbiedt, maar op een andere... niettemin bied ik er dus ook eentje aan voor de liefhebbers ;o) Met de mijne is niks mis, hij alleen oud en roest en ligt uit elkaar. Inschrijven vormt geen probleem. En om eerlijk te zijn: een juiste prijs is voor mij 'zoveel mogelijk'... ik kan het ook niet helpen dat de Vespa prijzen de laatste jaren gestegen zijn. Wil ik zelf een andere Vespa financieren, dan moet ik voor de mijne uiteraard 'zoveel mogelijk' krijgen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.