Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wat is een normale prijs voor een gedemonteerde VNB1 van '59


StevieV

Aanbevolen berichten

Viavia kan ik aan een weliswaar gedemonteerde VNB1 van 1959 geraken. De motor heeft nog gedraaid maar vanzelfsprekend zal ik die niet draaiende kunnen zien. De motor steeks wel nog ineen.

De Vespa staat in zijn grondverf maar volgens de eigenaar moet dit opnieuw worden gedaan. Een aantal zaken moeten vervangen worden zoals voorlicht, achterlicht, zadel, kilometerteller, handvaten, banden,... omdat die er niet bijzitten of defect zijn.

Ook de remleidingen kabelboom en gasleiding moeten vervangen worden.

De papieren zitten er nog bij, wat is een deftige prijs voor een dergelijke scooter? Lijkt dit een doenbaar project voor iemand die wel van aanpakken weet maar uiteindelijk nog nooit een Vespa heeft gerestaureerd? Waar moet ik zeker op letten?

Bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie

Omdat hij van 1959 is, heb je geen gelijkvormigheidsattest nodig.

Waarschijnlijk gaat ge wel een bewijs van vorige inschrijving nodig hebben en op de DIV zijn ze nu ni bepaald ..uhm.. soepel.

dus het feit dat hij nog nooit in belgië is ingeschreven, en de miserie die nodig zal zijn om dat wel te doen, zal zich ook zeker moeten vertalen in de prijs.

Daarnaast koopt ge dus eigelijk alleen een frame en bijhorende motor, welke niet is gereviseerd maar waarvan enkel wordt gezegd dat ie nog draait, als ik het goed begrijp.

Dus ik zou hier toch zeker niet teveel aan uitgeven.

Link naar reactie

Inschrijving zonder papieren lukt tegenwoordig wel in sommige gevallen heb ik gemerkt.

Zijn natuurlijk altijd struikelblokken maar als je de juiste (om)wegen volgt kom je er wel.

En de wet hoef je ook niet te overtreden. Typisch belgisch zeg maar

Maar zou idd. niet te veel uitgeven moest het toch niet lukken.

Link naar reactie

@teddy: topicstarter doelde niet op mijn vnb die ik te koop aanbiedt, maar op een andere... niettemin bied ik er dus ook eentje aan voor de liefhebbers ;o) Met de mijne is niks mis, hij alleen oud en roest en ligt uit elkaar. Inschrijven vormt geen probleem. En om eerlijk te zijn: een juiste prijs is voor mij 'zoveel mogelijk'... ik kan het ook niet helpen dat de Vespa prijzen de laatste jaren gestegen zijn. Wil ik zelf een andere Vespa financieren, dan moet ik voor de mijne uiteraard 'zoveel mogelijk' krijgen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...