Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Dit Kan Niet Met Een Gts


Pierre Pieter Pierrot

Aanbevolen berichten

Dit kan dus niet met een GTS:Je laten flitsen boven de wettelijk max.snelheid op de autobaan.

Gewoon:hoe goed deze scooter ook zijn best doet,tot boven deze grens geraakt hij niet.Meten is weten en toegegeven hé 120 blijft 120,gemeten op een scooter,moto of in een auto.

De manier van meten,zeg de juiste meting v d snelheid - is voor mij het af lezen op de GPS.Deze geeft de juiste berekening,in snelheid,max snelheid,gemiddelde in snelheid en tijd v d verplaatsing.

Wat stel ik vast bij recente verplaatsingen op de GTS ?

E19>Mechelen>Zaventem>Leuven>Tienen,dat ik gewoonweg NIET tot een 120 geraak..en ik laat mij zeker niet beinvloeden door het overdreven optimisme vd teller v d GTS.

En nu:Wel - wil je het echt gezellig houden op de scooter en daarom is hij ook in huis gehaald( !!!) leer cruisen en geniet van uw verplaatsingen en blijf weg vd autobaan,voor uw eigen veiligheid.

Vespa GTS 250 cc: 6.000 km

Moto BMW GS 1200 cc : 250.000 km

Auto: 1.000.000 km

Aantal flitsboeten ( alles samen):1

Aangeval ongevallen : geen.

en...wat niet is kan nog komen !

Groetjes

Link naar reactie

Het voornaamste verschil zit 'm dan ook in het extra koppel:

- de 125 levert 14,3 pk en 12 Nm aan koppel.

- de 250 levert 21,4 pk en 20,1 Nm aan koppel (bij 8.500 en 6.500 t/min).

Maar bij Vesparijden gaat het 'm gelukkig niet om de snelheid hé Bob ;)

M.i. is sneller (kunnen) vertrekken immers belangrijker dan snel rijden ...

Koen

Link naar reactie
@koen: vermits wij dus niet sneller hoeven te rijden is nen 125cc voor mij goe genoeg, maar gelukkig trekt het toch al sneller op den ne PX, hihi, maar da's persoonlijke keuze hé voor ik hier heel het forum op mijn dak krijg ;-)

Ne PX125 is toch sneller (op zijn Gents) dan nen GTS125... ném. ;p

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...