Ga naar inhoud
Vespaforum.be

50cc en twee personen


Bertram

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden, mijn naam is Bertram. Allereerst wil ik jullie complimenteren met dit fraaie forum.

Ik lees al een aantal weken met grote regelmaat de verschillende topic's en wilde jullie de volgende vraag stellen. Kun je met twee personen (75 en 60 kilo) op een nieuwe 50cc Vespa toerritjes maken? Uiteraard hoeft dit niet op de hoogste snelheid. Maar ik vroeg me af of de Vespa hiervoor geschikt was.

Of is de vering/motor/zitruimte hier niet geschikt voor?

Alvast bedankt voor jullie reactie, grtz Bertram.

Link naar reactie

Hallo Jurgen, bedankt voor uw snelle reactie. Ik heb helaas geen ervaring hoe dit gaat op een andere 50cc.

Dus het is niet schadelijk voor de vering? En in hoeverre loopt de snelheid terug als men uitgaat van een 50cc en bovenstaande personen.

Is een 50cc er te licht voor, of zijn er nog andere forumleden die dit vaker hebben gedaan?

grtz, Bertram

Link naar reactie

Ik reed vroeger (lees:lang geleden) met een pk50xl, wat dus een 50 is. Het ding reed standaard 45 à 50 km/h. Met twee erop kwam je soms ook 'ns aan die snelheid (de toenmalige vriendin was zelfs een lichtgewicht)... maar dan was je ondertussen wel 5km verder. Soit, voor een ritje door de stad, vind ik een 50 met twee erop geen probleem, maar om nu te zeggen dat je toerritten zou doen ? Zoek een knul met een brommer... spring er met twee op, rij vijf kilometer en weet ons dan te zeggen of het je bevalt of niet. Als het je bevalt, dan zal het je evenzeer bevallen op een Vespa. Of neen, het zal je nog beter bevallen ;o)

Link naar reactie

Das een toffe foto :-)

Oke, ik zal maar toegeven dat het "Vespa-virus" ons heeft gegrepen. We gaan al meer dan 10 jaar op vakantie in Italie en een Vespa trok altijd onze aandacht.

We hebben nu een LX50 besteld met een groot aantal opties en verheugen ons beide om er af en toe eens mee naar het werk te gaan. Maar ook om samen eens op een zonnige zomerdag een toerke te gaan maken.

We hebben ons echter niet verdiept in het feit, of een 50cc dit wel kan trekken voor langere ritten. En of hij dit technisch wel aankan, o.a. de vering en motor.

Uiteraard kunnen we een tweede bestellen mochten we er dusdanig veel plezier van hebben dat we ieder afzonderlijke een willen besturen.

We hebben geen motorrijbewijs dus een zwaardere Vespa is helaas geen optie.

Vandaar mijn vraag :-)

Grtz, Bertram

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...