Ga naar inhoud
Vespaforum.be

motor vm


rockit

Aanbevolen berichten

een poos geleden een 'vastloper' gehad met mijn acma (met faro basso motor)... zo dacht ik toch en zo dacht en zag me teamgenoot (breezer) het ook...ineens knal boem gedaan en geblokkeerd van links naar rechts over de kustbaan..

Toen ik stilstond merkte ik direkt op dat mijn vitessebak uit zijn haak was geslegen en dat er één van de twee vijsjes weg was...de scooter zat echt vast...te voet gelopen tot aan het huis van mijn vespa teamgenoot daar efkes laten staan...koffie gedronken...weer naar buiten vitessebakje met één vijsje (want het andere is foetsie) terug aangedraaid en wonder boven wonder ik heb hem toen weer in route gekregen...nu enkele weken later in een winderige namiddag dacht ik van ik zal da nu es serieus bekijken...cilinder gedemonteerd ziet er gewoon perfect uit net als de piston..krukas zit nie vast..koppeling is goe...enkel da vitessebakje baart me zorgen...

zou het bijvoorbeeld kunnen als ik aant rijden was dat ik één van die twee vijsjes verloor, er bijgevolg speling ontstaat op de vitessen en gans de boel gewoon dichtslaat??? Tzijn van die vijsjes met een vree platte kop korte draad...

iemand tips?? of ervaringen hiermee?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...