Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Onderhoud vespa


Bieze

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
gratis normaal na de eerste 1000km

Gratis ???? gratis pist nog geen hond, heb vandaag gaan vragen voor het eerste 1000 km onderhoud van GTS250, zou rond de 60 à 65 euro kosten, motorolie verversen, olie van de boite, oliefilter en nog een paar prullen...

Link naar reactie
gratis normaal na de eerste 1000km

Gratis ???? gratis pist nog geen hond, heb vandaag gaan vragen voor het eerste 1000 km onderhoud van GTS250, zou rond de 60 à 65 euro kosten, motorolie verversen, olie van de boite, oliefilter en nog een paar prullen...

dik in de zak gezet dan hé... ik heb mijn px op 1000km binnen gedaan voor z'n eerste onderhoud en dat heeft mij nada gekost! dit was zelfs gezegd bij de aankoop, 'na 1000km binnenkomen voor uw eerste GRATIS onderhoud.'

Link naar reactie

Ik heb er nu 800 km op zitten, ben dus ook benieuwd wat dit eerste onderhoud gaat kosten. Mijne dealer laat me daarna ook om de 3000 km binnenkomen, maar het boekje schrijft dit voor om de 5000km. We zullen maar luisteren naar de dealer zeker, toch zolang de garantie loopt. Wat is de garantietijd die vespa voorschrijft ? En is dit verschillend op de motor of op andere onderdelen ? Ik zal eens moeten nakijken. :-(

Link naar reactie

Juist terug van den dealer, 62.50 euro betaald voor eerste (1000 km ) onderhoud. Verversen van motorolie, olie ververst van de vario, oliefilter vervangen en nog wat andere smeerpunten.

Ik dien terug te gaan als hij 4000 km heeft, dus om de 3000 km laat ik maar zeggen.

Ik mocht kiezen, ofwel mij aan het onderhoudsschema van Vespa houden en om de 5000 km terugkomen ofwel doen wat de dealer zegt.

Reden : In de GTS zit maar 1 liter olie, die olie moet dan volgens Vespa 5000 km meegaan.In de dealer zijn geval maar 3000 km. Ik vind dat hij daar wel gelijk in heeft. Op die paar euro's voor 1 liter olie zal het ook niet steken.

Ik doe in mijn auto ook alle 7500 km andere olie i.p.v alle 15000 km. Nog nooit miserie gehad.

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Hey iedereen,

Lees hier juist even de commentaren over het onderhoud van onze Vespa's. Ikzelf heb een Vespa GTV 125 een aantal maanden geleden gekocht en deze had toen 1500km op de teller maar nu heb ik de 3000km reeds overschreden. Hier lees ik juist dat dealers vaak aanraden om om de 3000km binnen te komen maar anderen zeggen dan weer om de 5000km. Dus ik zit even in dilema :) Als het echt alleen de olie is die moett ververst worden, dan kan ik dit idd ook zelf even doen. Kan iemand mij vertellen welke olie er juist in een GTV moet? en waar kan ik het oliereservoir juist vinden?

Om nog even terug te komen op het onderhoud...Wat is volgens jullie de beste dealer hiervoor in het Antwerpse? Smout in Boechout zou voor mij niet zo ver zijn maar heb hier echter nog geen ervaring mee dus misschien ook iemand z'n mening?

Alvast hartelijk bedankt voor het advies.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...