Ga naar inhoud
Vespaforum.be

eindelijk mijn eerste vespa!!!!!een acma


Ruben_vespa

Aanbevolen berichten

Al een hele tijd was ik op zoek naar een betaalbare oude vespa ook nog voorzien van de nodige papieren...en als je een betaalbaar exemplaar zoekt dan duurt dat wel even!

al van toen ik een jaar of tien was,vond ik zo'n vespa al geweldig!een aantal jaren passeerden ,je bouwt een huis etc en dan is het laatste waar centen voor over blijven een vespa ... maar nu dus toch!

heb een vespa acma van 1953 kunnen vinden een echt koopje...alleen een hele dag moeten rijden(600km enkel),maar dat heb je er dan ook graag voor over!

de vespa is wel nog gedemonteerd,hij is al voorzien van een nieuw lakje ,motor is compleet gereviseerd en wel al gemonteerd op het chassis,nieuwe bekabeling ,nieuwe bandjes,rubbers ,lamp enzovoort enzovoort

enkel moeten de chroom delen nog terug verchroomd worden!

de kleur en het lakwerk is niet echt naar mijn zin dus dat ga ik het dan ook maar opnieuw doen nu hij toch nog gedemonteerd is en er niet zoveel werk aan is om hem in de juiste kleur te laten zetten!

fotos volgen!

Link naar reactie

het is niet zo slecht gespoten,maar kon wel strakker en het kleurtje is ook niet echt wat ik in gedachte had + veren etc zouden ook moeten gechromeerd ipv gespoten!

maar dat komt allemaal wel goed mits de nodige inspanning en tijd ,hij moet volgende week echt niet klaar

Link naar reactie

vandaag goeie raad opgevolgd en eerst maar langs de douane gepasseerd... ...

ik met mijn certificat d'achat en mijn carte grise collection naar binnen...

awel manneke daar staat wel geene verkoopprijs op he ,ja madam ik denk dat da er nooit op staat da is een officieel frans papier ge kunt het op internet zien!jaja da zeggen ze allemaal die hier komen... ..ik dacht gdvd 't ga hier al beginnen !!!ma soit na nog wa pruttelen zag ik toch een roos formulier vershijnen...meneer hier hier en hier zelf invullen zo gezegd zo gedaan ne stylo van achter den toog gepakt met een koordje aan da veel te kort was maar moeilijk gaat ook zeker als het voor de goeie zaak is... ..papieren ingevuld. stempel erop en 10 cent neergeteld en ik kon vertrekken!heb de carte grise collection en certificat d'achat terug mee gekregen!nu kan ik dus echt beginnen aan de restauratie of neem ik nu best al direct verzekering en vraag ik een plaat aan?om er zeker van zijn da alles in orde is.

Link naar reactie

Ik heb da idd via de verzekering gedaan ja...die vullen zo een blad in...en die stuurden da blad dan naar DIV...

Paar weken later,plaat in de bus...

Ge doe rustig verder met uw restauratie...

Vespa klaar??Telefoon naar verzekering en ge geeft uw plaat door...

Zij maken een voorlopige verzekering voor 2 maand op...

En ge kunt rijden!!

Dan nog een paar dagen later valt er een overschrijving in de bus,samen met uw "goede" vezekering...

Die overschrijving gade naar de bank betalen,en you're on the move

Ale,zo heb ik het gedaan;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...