Ga naar inhoud
Vespaforum.be

smerige hond?


freek

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen is er een natte plek op het achterwiel van mijn PX, rond de as.

nat.jpg

Heeft er een hond tegen gepist of is er meer aan de hand?

Ik heb niet zo heel lang geleden de olie van de vitessen vervangen. Misschien dat ik er wat te veel heb ingedaan en dat dat er nu uitloopt via de as of zo?

Link naar reactie

De achterrem loopt gesmeerd ;-).

Zou toch je achterwiel eens demonteren om te zien hoe vettig je remtrommel is en warschijnlijk om je dichting te vervangen.

En om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een hond tegen een vespa zien plassen.

(zou dit wederzijds respect kunnen zijn?)

Link naar reactie

... en soms tegen Vespa's met tubeless banden! Ooit eens meegemaakt bij de scooter van een klant, en zelfs in die mate dat de alu velg na verloop van tijd begon te corroderen, en de band leeg liep, tussen velgrand en band. En wij maar zoeken naar een gaatje in het loopvlak...

... en dan nu de te voorspellen reacties van modern Vespa haters ;-)

Luc

Link naar reactie
Zit de JL er niet meer onder ?

Spijtig genoeg niet.

Ben eens van een te hoge borduur gereden waardoor de achterkant van de uitlaat een klop heeft gekregen en er opnieuw een scheur is in gekomen. :-(

Ze lekt wsl aan de as (met die tandjes) waar je achterwiel op staat.

Nix olie in de trommel. Is wsl van een versleten dichting of gewoon te veel olie.

Als ze dit blijft doen gewoon even achterwiel eraf, dichtingspasta op de tandjes vd as en wiel er terug op.

Omdat het lekken precies niet erger wordt zal het waarschijnlijk wel komen omdat ik er wat te veel olie in heb gedaan.

Ik zal de overtollige olie er eens laten uitlopen, achterwiel afkuisen en dan zien of het opgelost is.

Bedankt voor je antwoord!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...