Pepe Geplaatst: 17 februari 2008 Delen Geplaatst: 17 februari 2008 Hallo, Wij zijn in het bezit van een Vespa Bravo (eind jaren '80), en gezien er steeds meer files zijn hebben wij deze voor de nodige herstellingen binnengebracht. De Bravo is nog steeds in goeie staat, maar hij rijdt maar 25 km/h (geel plakaatje). We hebben gevraagd of het mogelijk was om er een 45 km/h-brommer van te maken, maar de garagist ging er niet op in : "da mag niet". Is het wettelijk écht niet mogelijk om van een A-klasse een B-klasse te maken ? Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 17 februari 2008 Delen Geplaatst: 17 februari 2008 Wettelijk niet nee... maar er zijn achterpoortjes ps je zit op het verkeerd forum , dit het vespascooterforum... Link naar reactie
Pepe Geplaatst: 17 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2008 OK, wat zijn dan de "achterpoortjes" ? Sorry dat ik op het verkeerde forum zit.. Ben overigens zelf van plan een 125 GTS aan te schaffen - maakt dat iets goed ? :-)) Over een dikke week start men aan de werken aan de Noorderlaanbrug (A'pen). Dikke ellende verzekerd als je richting 't Stad moet. Vandaar we Vespa GTS en Bravo als uitweg zien... Link naar reactie
Koala2 Geplaatst: 18 februari 2008 Delen Geplaatst: 18 februari 2008 Hallo,Wij zijn in het bezit van een Vespa Bravo (eind jaren '80), en gezien er steeds meer files zijn hebben wij deze voor de nodige herstellingen binnengebracht. De Bravo is nog steeds in goeie staat, maar hij rijdt maar 25 km/h (geel plakaatje). We hebben gevraagd of het mogelijk was om er een 45 km/h-brommer van te maken, maar de garagist ging er niet op in : "da mag niet". Is het wettelijk écht niet mogelijk om van een A-klasse een B-klasse te maken ? Dag Juffrouw Pepe, Enkel als ze bij Piaggio akkoord gaan om je een GVA klasse B te geven kan je die transformatie "wettelijk" doorvoeren. In principe kunnen ze zich dat permitteren omdat er géén verschil is tussen een Bravo A en een B, behoudens de begrenzingsring. Probleem is dat voor alles wat na 1983 in het verkeer gebracht werd een GVA noodzaak is om wettelijk perfect in orde te zijn en dat dat GVA de categorie vermeldt. Het practische probleem ligt hem enkel hierin dat je dat gele plaatje er zeker ook moet afhalen (niet doen alsof je met een A rijdt als die harder dan 25 gaat) en een brommer B-klasse verzekering afsluiten + een helm dragen én een rijbewijs hebben om met brommer B-klasse te mogen rijden. Anderzijds lijkt me een Bravootje niet erg veilig, ook al gaat hij 40-45, in druk stadsverkeer. GTS is een betere keuze om veilig door de stad te laveren. Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 19 februari 2008 Delen Geplaatst: 19 februari 2008 Ik wil je het wel uitleggen op msn... voeg me maar eens toe... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.