Ga naar inhoud
Vespaforum.be

aanschaf GTS 250


2T

Aanbevolen berichten

Ik ben aan het overwegen om een GTS 250 aan te kopen,nu is mijn vraag aan de GTS rijders of ze tevreden zijn over hun aankoop?

Ik hoop met deze scooter sneller en

veiliger te rijden als met een opgedreven pk 200cc.

Is deze dan een goede keuze,en zouden jullie abs aanbevelen? Wat is jullie topsnelheid?

Alvast bedankt voor jullie reactie's.

Link naar reactie

Hier een tevreden 250GTS */ABS rijder.

Op werkdagen wordt Lokeren / Gentburgge gereden. Waarvan net geen 50% E17.

Mijn rijdersgeschiedenis is niet zo rijk gevuld. Gestart ergens in 2000 met zo een rijstgaval namelijk een Burg 250 daarna een 400 en daarna een 650 ABS. Sinds een jaar en ongeveer 10.000 km met de vespa. En ...hij heeft me op dat jaar reeds meer rijplezier en fun gegeven dan al de rest samen. Meer ik rij nu bijna 200 km daar waar ik met de 650 100 km aflegde. Kassa kassa aan de pomp. Mijn verbruik ongeveer tussen 6 a 6,25 liter voor een afstand tussen de 200 en 210 kilomter.

Link naar reactie
Minder karakter volgens sommigen, maar meer comfort ! Het zijn allebei vespa's, maar met een zeer verscheiden karakter.

Ik heb zelf al een slecht karakter zonder dat mijne vespa dat ook moet hebben ! :-D

Maar nu we het toch over de GTS hebben, heeft er iemand van de eigenaars al eens iets versteld aan de achtervering. Mijn vering staat nog steeds zoals ik hem gekocht heb, en ik vind het nogal aan de zachte kant.

Link naar reactie

@moose: zoals je weet rijden wij met een GTS125, en omdat we er vrij dikwijls met ons tweetjes opzitten, hebben we die vering op het hardst laten zetten, en idd, da's een pak beter

maar je kan dat uiteraard ook zelf doen, de sleutel daarvoor zit in het handschoenkastje en de uitleg staat in het boekje denk ik, succes ermee!

voor de rest on topic: wij zijn ook supercontent van ons wespje, het is maar een 125cc bij gebrek aan motorrijbewijs, maar hadden we die Vespa maar al 5 jaar eerder gehad ;-)

Link naar reactie

Na jaren "motard" geweest te zijn heb ik twee jaar geleden een 250 GTS gekocht, ik rijd daar zeer graag mee en het voordeel is dat hij gemakkelijker mee te nemen is met de camper, maar de echte moto blijft kriebelen in mijn genen.

Ik moet wel toegeven dat ik zeer tevreden ben over de bagagemogelijkheden en het geringe verbruik max. 3lt/100km is tegenover de motor echt weinig.

Vroeger voelde ik maar vanaf plus 160/uur dat ik reed en met de Vespa heb ik dat gevoel al vanaf 100km/uur op de autostrade, daarom rijd ik er niet graag mee op de autostrade.

De vespa is gemaakt om zich te slingeren langsheen de kleine weggetjes.

Aan de vering heb ik nog niets laten veranderen omdat ik vrees dat anders mijn rug teveel zou afzien.

Link naar reactie

topsnelheid op teller tussen +/- 120 en+/- 135 naargelang de wind, idd weinig verbruik, bij mij om de 200 kilometer ongeveer 7 liter, leuk om mee door het verkeer te vliegen. Het enige waarop ik mezelf betrap is dat je in mijn geval dan toch de regels van het verkeer aan je laars lapt daar ik het gevoel heb weer ne tiener te zijn met ne opgedreven brommerke ;) en met ne vespa kan je overal door.

Link naar reactie

Supercontent van mijne GTS 250 ABS

Vertekken van aan rode lichten is een echt genot, als ja na enkele seconden al die andere voertuigen ver achter je in de spiegels ziet. Sportieve rijders met zeer zware bakken (STijl M3) kunnen je wel volgen maar die blazen dan bijna hun moteurkes op. Zware moto's die doorgeven kan je een heel stuk volgen en telkens ze schakelen merk je het verschil duidelijk, ook al gaat het om een ervaren motorrijder die bliksemsnel schakelt. Alléén zoals hiervoor aangeraakt : hij verleidt tot te snel rijden : Heeft me zonet 130 Euro gekost ... 78 in 't stad en da mag ni.

En : afstand houden : mijn 'front wheel cover' bestaat al uit 9 aan mekaar gepolyesterde stukjes.(Voor ne nieuwe moet heel de voorvork eruit).

Verbruik : hoofdzakelijk stadsrijden : 3,79 Lit/100 Km over meer dan 4.000 Km.

Max snelheid : weet ik nog altijd niet. Auto's die 120 rijden voorbijsteken gaat gemoedelijk.(Mét groot scherm! Zonder scherm haalt hij precies maar net iets meer dan 120 echte Km/u).

Achtervering : stand 2 : probeer gewoon zelf maar uit wat je best vindt maar LET OP : doe, zoals 't boekje voorschrijft, stevige werkhandschoenen aan als je ze verzet want anders riskeer je enkele schaafwondjes op je handen. (En, als je er al een beetje in slecht weer mee gereden hebt: eerst omgeving van de stelringen goed kuisen, anders kruipt er zand tussen. Best boeltje goed afwasssen vooraleer te gaan regelen.)

Zwak punt : de 'knoppekes' : claxonknop valt eruit als je ze laat terugspringen, motor-uit-schakelaar durft al wel eens slecht contact te geven (eerste keer is dat vervelend want alles staat en zit goed maar het ding wil niet werken - Onslow-behandeling geven en kees is klaar (Tik met de handschoen op stuur boven de knop))

Link naar reactie

Paar dagen geleden met de nieuwe GTS naar het werk gereden. Daar aangekomen stonden er een 5 tal collega’s bij elkaar. Heb GTS geparkeerd en kreeg direct commentaar van :

-“ Knap machien”

- “ Schoon zo’n nieuwe vespa”

- “ Op zwart ziet ge wel alles hé.

- “ Is ni zo mijn ding”

- “ Hoe rap gaat dat”

enz. enz., ge kent dat wel.

Na het werk dan : sleutel in contact, tof, alle lichtjes branden, op de startknop duwen en ….. NIKS !!! Verdoeme hé, zal toch ni waar zijn,amper 200 km, pas nief en al prullen.

Een paar van die collega’s stonden iets verder een beetje te grijnzen.

Nog eens geprobeerd… weer niks !!!!

Ondertussen waren ze weg en plots zag ik het. De rode knop !!!!!!. De smeerl…… Ze hebben er aan geprutst.

’s Anderendaags hetzelfde liedje met die rode knop. Ik tegen een paar van die collega’s eens gaan zeggen dat ze met hun pollen van mijne Vespa moeten blijven, anders …..

Niet gaan denken dat we ruzie maakten hoor, wij koeioneren mekaar wel eens meer op het werk.

Vandaag wil ik thuis vertrekken, sleuteltje in contact, lichtjes branden, knopke duwen en NIKS !!!!, Miljaar……stoeme brommer.

Alles nagezien en ja hoor, die verrekte rode knop weer !!!!

Wat bleek nu : bij het openen van het zadel komt dat soms tegen die rode knop en slaat die op OFF !!!!

En ik die mannen op het werk maar uitkafferen.

Zal me maar eens gaan excuseren zeker of stillekes zwijgen ???

Link naar reactie

Bedankt al voor jullie advies,Tot nu toe heb ik alijd met px200 modellen en de nog oudere modellen gereden,zoals vbb met opgedreven 200 blok,deze is ook zeer snel maar bij de veiligheid ervan mag je niet te veel stilstaan en met een verbruik van

-+ 10 liter sta je dikwijls aan de pomp.Ik denk dat voor dagelijks gebruik een GTS een goed alternatief is.

groeten

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...