Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Moedersleutel van Vespa


Chatje

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb al een tijdje een Vespa LX50 maar ik had vorige week me Sleutels derin vergeten en had me scooter opslot gezet en later bleek dat mijn sleutels van de scooter was gestolen

Heb al aangifte gedaan, Heeft iemand meschien een moeder sleutel van Vespa'

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten,

Ingrid

Link naar reactie

Normaal is je Vespa geleverd met 2 sleutels, een blauwe "Slave key" en een bruine "Master key".

Het is best dat je deze master key NOOIT gebruikt alledaags.

Als je een blauwe sleutel bent verloren kan je die mits voorleggen van de code kaart laten bijmaken.

Ben je de bruine sleutel (lees master key) verloren, dan ben je zwaar geklo****!

Dan moet het volledige slot, sleutels en "transmitter" vervangen worden. Duur grapje!

Link naar reactie
Bestaat er geen moedersleutel van alle vespa's dan ?

Jawel hoor! Die ligt bij de Vespavader!

Moet je wel héél beleefd vragen.

Die wordt bewaakt door drie reuzen.

Héél beleefd vragen dus en dan komt jouw probleem wel in orde Chatje.

Eerlijk gezegd zou ik hetzelf niet durven en zou ik de cilinder laten uitboren en er een neiuwe laten insteken. Maar ja, dat moet jij natuurlijk voor jezelf uitmaken.

grts,

Link naar reactie

Geen paniek. Ik begrijp dat je rijdt met een 50cc? Juist. Dan klopt het verhaal van master key en slave key niet, dit geldt enkel voor 125cc-LX'en, die een electonisch gecodeerde sleutel hebben. Dus, ga naar de plaatselijke dealer, en vraag dat die een setje nieuwe (slot)cylindertjes steekt (contact en zadel). Kost ong. 25,-€, zonder werk. Maar inderdaad, een 'loper', d.w.z. een sleutel die overal op past... tja, dat zou wel handig zijn, maar die bestaat niet.

Luc

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...