Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Van px125 naar motor!


looneycooney

Aanbevolen berichten

Hey mensen!

In 2004 kocht ik een gloednieuwe wagen , had hier 2j ongeloofelijk veel pech mee en verkocht hem dan ook 2j later van miserie en stress . Hierna heb ik een trein/fiets periode gehad , gelukkig is mijn grote hobby mountainbiken en viel dat enorm goed mee.

Reeds geruime tijd zat de vespa px al in mijn gedachten .

Sinds begin 2007 bezit ik mijn px'ke en heb hieraan reeds enorm plezier beleeft , meer dan zijn geld waard , zo kan je het wel stellen .

Nu , nog geen jaar later , wil ik gaan voor mijn motor-rijbewijs!

Eerst dacht ik de vespa wat op te voeren dat ie ' draaglijker' was , maar op de baan die ik nu moet rijden is het aardig gevaarlijk. Ik doe feitelijk een stuk autostrade van hasselt naar genk zuid . Ik heb nu reeds fiets-ledlichtjes op mijn bagagedrager en een fluovest en nog merk je dat je moet oppassen. Zelfs grote vrachtwagens steken me daar soms voorbij en bussen . Vooral door dit slechte weer .

Het staat reeds vast en ik ga na de winter een motor aanschaffen en de vespa wellicht een tijdje aan de kant houden voor een grondige kuisbeurt .

Ik vroeg me nu feitelijk af hoeveel mensen er hier een motorrijbewijs hebben en wat denken jullie van zo'n overgang? Zijn er nog die aan deze overstap denken , zonder de vespa te vergeten weliswaar heh!

Mvg

Link naar reactie

Ik heb een motorijbewijs , dat zat vroeger gewoon bij je rijbewijs .Na mijn eerste vespa en lambretta heb ik ooit eens een chopper gekocht( super magna 750) heb er niet lang mee gereden.Ben uiteindelijk terug naar mijn eerste liefde gegaan "ne vespa".

Link naar reactie

Vroeger twee jaar met een yamaha TDM850 gereden, en nu met een gts250. Ik heb veel plezier aan mijn TDM gehad, maar de Vespa is gewoon veel handelbaarder in de stad, alleen op de autosnelweg mis ik mijn TDM, maarja 't leven is vol moeilijke keuzes.

Link naar reactie

Ik heb een jaar geleden ook nen "echte moto" gekocht, nl. een Aprilia MOTO 6.5, die ik nu dagelijks gebruik voor woon-werk verkeer. Voor mij de enigste moto met dezelfde uitstraling als een Vespa of een Lambretta. Al blijft m'n hart bij Vespa en Lambretta waar ik net zo graag met rondrijd, het is enkel een andere manier van motorijden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...