Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Woehoe... ik heb hem... een vespa acma '58


Johan Caers

Aanbevolen berichten

Zaterdag ben ik naar Strassbourg gereden om naar een gerestaureerde acma te gaan kijken. Dat viel daar echt goed mee, dus in mijne volvo 850 break zat op de terugweg een Acma 125cc van 1958. Volledig gerestaureerd, en als ik zeg volledig, bedoel ik ik ook volledig. Heeft enkele lakfoutjes, maar daar tegenover staat ook een gereviseerde motor met amper 300 km sinds restauratie, en dit voor een faire prijs, geen belgische woekerprijs... dus den deze supergelukkig en fier terug thuis na 10 uur rijden.

De foto's staan in de links, ik kan ze niet meteen erin zetten...

Grts,

Johan

http://imajr.com/ACMA58-1_391220

http://imajr.com/ACMA58-2_391221

http://imajr.com/ACMA58-3_391222

http://imajr.com/ACMA58-4_391223

http://imajr.com/ACMA58-5_391224

Link naar reactie

Bij mij ist juist andersom. Sinds ik de Messerschmitt heb is die GS blijkbaar van haar en ja, zoals steeds met vrouwen, elk uur van de dag wordt ik er aan herinnert dat dat ding maar even heeeel snel moet klaar zijn en of ik al wat gedaan heb.

Je hebt nu toch efkes niks te doen hé, en kan ik al iets in mekaar steken, en weet jij wel hoe da allemaal moet, en wie gaat hem lassen, en heb je die al gebeld, heb je al een nummerplaat enz... Arrrgh!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Hey Chris,

Die had ik ook gezien hoor, en die zag er ook mooi uit, enkel hadden ze alles overspoten (fourche, vering, zadel etc.) dat vond ik dan een beetje minder. Maar dat was inderdaad geen slechte deal, ik heb de mijne nog iets minder betaald en van een echte freak gekocht. Hij deed hem weg omdat hij nog drie andere vespa's had en te weinig plaats. Hij kocht hem van de eerste eigenaar en heeft hem helemaal zelf gerestaureerd, een jaar aan gewerkt, maar door andere projecten moest deze nu wijken... Voor zo'n vespa heb ik wel een dagje rijden over. De mijne stond trouwens op ebay in Frankrijk, maar heb hem rechtstreeks kunnen kopen. Dit gebeurd zo vaak op ebay, ik heb al vaak zitten wachten tot op het einde van een veiling en ineens waren de zoekertjes dan weg. Beter geen risico nemen en de verkoper rechtstreeks contacteren.

Grts,

Johan

Link naar reactie

@Johan

Proficiat met je aankoop.

Om je Acmaatje in te schijven best eens deze topic erop nalezen :

http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=90922

't is wat TheFox reeds in zijn topic schreef : Informeren en verzamelen zijn de 2 belangrijkste dingen om geen problemen te krijgen met DIV. Ik kan men niet van indruk ontdoen dat je wat impulsief te werk bent gegaan.

@Chris

2020 Eur voor die Acma is teveel geld.

Kijk eens op www.scootentole.org = de franse tegenhanger van dit Vespaforum. Daar kan je wel een koopje doen. Bv; Acma '52 in 0-lak voor 2500 Eur en heel waarschijnlijk kan je nog iets van de prijs afpitsen. Moest mijn garage groter zijn dan stond deze er al in te pronken.

Groetjes,

Christof.

Link naar reactie

Hey Christof,

Ik heb echt wel wekenlang alle websites afgeschuimd hoor, maar zelf in Frankrijk beginnen de acma's aardig duur te worden. Ik dacht dat je voor de jouwe toch ook wel wat betaald had, en je moest toen nog enkele ontbrekende stukken bestellen.

Deze heeft zijn 'carte grise' op naam van de laatste eigenaar nog (geen carte de collection). En met alles dat er reeds aan gebeurd is (alle rekeningen voorhanden) heb ik echt wel een faire prijs betaald voor een mooie gerestaureerde acma. Als ik een originele, ongerestaureerde had gevonden voor het juiste geld had dit ook gemogen, maar vaak zijn ze al volledig vermaakt.

Wees maar zeker dat die '52er wel één of ander mankement heeft waardoor die nog niet verkocht is... want zelfs in Frankrijk gaan ze vlotjes van de hand. Had ik de verkoper van mijn vespa niet eerst gecontacteerd stonden er afgelopen weekend 20 andere mensen bij hem aan de deur hoor. Ik zou ook liever langer nadenken en zo, maar realistisch gezien zal je dan nog jaren moeten zoeken eer je eens iets kan kopen... 'snel maar doordacht handelen' is tegenwoordig eerder de boodschap dan 'rustig bekijken', spijtig, maar het is zo...

Grts,

Johan

Link naar reactie

Johan,

ik wou je zeker geen verwijt maken. Ik wil juist voorkomen dat je problemen zou hebben met de inschrijving. Hopelijk lukt het met enkel de Carte Gris Normal. Bij The Sarge is het gelukt dus hopelijk ook bij jou.

Vooraleer ik mijn Acma ben gaan halen heb ik eerst naar de douane getelefoneerd met de vraag welke papieren noodzakelijk waren. Dat bedoel ik (en ook Foxie) met informeren en info vergaren. Zoiets kan je veel leed besparen.

Ik ben er mij wel terdege van bewust dat je tegenwoordig snel moet handelen.

Wat die '52-er betreft : ik zou zeggen log je aan op de website and have a look. 't is een schoon machien, zenne. Btw voor stukken en vragen kan je altijd op deze site terecht ('t is wel in 't Frans te doen).

Ter zijde : Mijn Acma heb ik 1200 Eur betaald en heb hier nog 200 EUR kosten aan gehad.

Met vriendelijke groeten,

Christof.

Link naar reactie

Hey Christof,

Ik wou ook niet te scherp klinken naar jou toe, maar de realiteit is dat je er zeer snel bij moet zijn om zaakjes te doen tegenwoordig. Ik heb de '52er zien staan op de site, ik had verschillende websites waar ik bijna dagelijks alles op volg in Frankrijk, oa. ook www.anciennes.net en www.vespaclubfrance.com en ook scootentole... Met de papieren zal het hopelijk wel in orde komen, anders mag ik gerust de vorige eignaar nog wel vragen voor extra papierwerk hoor, hij was een toffe pee...

Als je tegenwoordig de prijzen ziet hier bij ons is het niet verwonderlijk dat vele mensen even een tripje naar het buitenland wagen om daar een vespa te kopen... maar ja, blijkbaar zijn er toch nog mensen genoeg die er deze zotte prijzen aan geven.

Grts,

Johan

Link naar reactie

Christof,

ik zou echt niet weten wat er voor de rest nog aan papieren dient aanwezig te zijn. De carte grise en een aankoopbewijs zijn voldoende. De carte grise is het Franse inschrijvingsbewijs, dus daar hebben ze bij de douane ruim voldoende mee. Ik denk dat Johan geen enkel probleem zal hebben bij het aanbieden bij de douane. Ik heb ook eerst geïnformeerd bij de douane en de D.I.V. voor ik mijn acma kocht. Er is mij toen door verschillende bronnen bevestigd dat voor Franse voertuigen de Carte Grise en een aankoopbewijs volstaan.

Ik heb ook geen idee wat Johan heeft moeten betalen, maar 2000 euro is niet overdreven, gezien de idiote bedragen die men hier al voor een 50cc of een PX uit de jaren '80 durft te vragen. 1200 euro is natuurlijk net dat ietsje leuker, maar dat zijn eerder uitzonderingen, ook in La Douce tegenwoordig. Ik heb de mijne nog iets minder betaald, maar ik vrees dat er zeker nog een dik duizendje zal bijkomen vooraleer hij gerestaureerd is (ergens in 2014, denk ik:)).

Link naar reactie
http://cgi.benl.ebay.be/piaggio-vespa-acma-1955_W0QQitemZ290170742771QQihZ019QQcategoryZ16931QQcmdZViewItem

Kijk hier eens. Net gemist voor 2020 euro...Ik had die advertentie niet gevonden. Ebay is soms een boeltje: je zoekt in het buitenland en achter de hoek staan ze dan.

Chris

Trust me, als ge deze int echt ziet verschiet ge u een aap ... Kzou der gene spijt van hebben als ik u was!!

grtz

Link naar reactie
Hey Tom,

Dat verschieten, is dat in de negatieve zin??? Mij leek op de foto's dat die acma snel overspoten was geweest om de rest te camoufleren... maar ik kan mis zijn?

Grts,

Johan

Echt positief bedoel ik het idd niet ... Is raprap (met de spuitbus) overspoten om de (ongeschuurde) plamuur te verbergen, gaatjes op de voetplaat zijn bijna allemaal toe, ik wil echt niet weten wat onder dien plamuur allemaal zit ... En de motor bolt niet ...

Maarja, den eigenaar (de baas van mijn broertje) is er blij mee, das wa telt zeker?

Johan, den uwe ziet er super uit!

grtz

Tom

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...