Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Motor plots hoog in toeren


Kalle

Aanbevolen berichten

Gisteren een toerke gaan doen op m'n nieuwe aankoop,een Primavera.

In het begin begon de motor soms hoog in toeren te gaan als hij in neutraal stond.

Als ik hem in versnelling zette zakte het toerental.

Als ik daarna in 4e +70km/u reed sprong m'n versnelling plots in neutraal,wel even schrikken aangezien het koppel plos wegviel en m'n Primavera plots moeilijk te controleren was.

Ik had wel juist nieuwe olie in het carter gedaan denk dat dit er niets met te maken kan hebben.

De vorige eigenaar zei me al dat het schakelkruis moest nagekeken worden,zou dit het probleem zijn?Wat zou er precies kunnen mis zijn met de koppeling,iemand een idee?

Alvast mercikes hé

Link naar reactie

Beste Kalle

Als uw scooter uit versnelling vliegt en de de vorige eigenaar zegt dat er iets aan het schakelkruis mankeert, denk dat er iets aan het schakelkruis mankeert.

Dat de motor zonder belasting in toeren oploopt kan aan één of twee versleten dichtingen op de krukas te wijten zijn

Beste Kalle bent u van het vrouwelijke of mannelijke geslacht. Mijn buurman roept soms 'stomme kalle' naar zijn vrouwmens, vandaar mijn twijfels

René

Link naar reactie

goedenavond,

In neutraal lijkt me de motor goed geregeld,het is namelijk niet altijd dat hij hoog in de toeren gaat.

Ik zal eerst eens kijken of de carburator geen valse lucht trekt,heb het forum hier al eens doorlopen en dit zou misschien ook een oplossing kunnen zijn dacht ik.

De oliekeerringen vervangen zou ook een mogelijkheid kunnen zijn?

Mijn motorke heeft nu 30.000km,ik zal in ieder geval genoodzaakt zijn om het blokje

eens (te laten) opengooien,die koppeling en het schakelkruis+die dichtingen van de krukas zal ik toch best laten nakijken zoals René ook zegt.

Beste René ik zal je niet langer in spanninghouden... wat m'n naam betreft,ik ben wel degelijk van het mannelijke geslacht,maar heb een zweudse naam.In sommige uithoeken van ons land heeft m'n naam blijkbaar een andere betekenis,ik zal ermee moeten leren leven vrees ik,of toch maar naar Zweden verhuizen...

Link naar reactie

Hi Chris

Het enige wat ik tot nu deed was voor twee nieuwe dichtingen zorgen en een apparaatje gemaakt om in de cilinderkop te draaien waarmee ik de druk in het carter kan controleren. Er moet naar mijn mening valse lucht in het carter komen. niettegenstaande ik de vorige keer beide dichtingen verving.

t'Is vo zot te worden. Ik bedoel eigenlijk nog zotter

Rene

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...