Kalle Geplaatst: 28 oktober 2007 Delen Geplaatst: 28 oktober 2007 Gisteren een toerke gaan doen op m'n nieuwe aankoop,een Primavera. In het begin begon de motor soms hoog in toeren te gaan als hij in neutraal stond. Als ik hem in versnelling zette zakte het toerental. Als ik daarna in 4e +70km/u reed sprong m'n versnelling plots in neutraal,wel even schrikken aangezien het koppel plos wegviel en m'n Primavera plots moeilijk te controleren was. Ik had wel juist nieuwe olie in het carter gedaan denk dat dit er niets met te maken kan hebben. De vorige eigenaar zei me al dat het schakelkruis moest nagekeken worden,zou dit het probleem zijn?Wat zou er precies kunnen mis zijn met de koppeling,iemand een idee? Alvast mercikes hé Link naar reactie
René Geplaatst: 28 oktober 2007 Delen Geplaatst: 28 oktober 2007 Beste Kalle Als uw scooter uit versnelling vliegt en de de vorige eigenaar zegt dat er iets aan het schakelkruis mankeert, denk dat er iets aan het schakelkruis mankeert. Dat de motor zonder belasting in toeren oploopt kan aan één of twee versleten dichtingen op de krukas te wijten zijn Beste Kalle bent u van het vrouwelijke of mannelijke geslacht. Mijn buurman roept soms 'stomme kalle' naar zijn vrouwmens, vandaar mijn twijfels René Link naar reactie
beckers Geplaatst: 29 oktober 2007 Delen Geplaatst: 29 oktober 2007 HEy dat hoog in toeren oplopen kan volgens mij ook liggen aan het afstellen van de carburator als dit verkeerd is gedaan loopt hij in neutraal in heel hoge toeren. Ik heb dit zelf ook gehad. MVG Link naar reactie
René Geplaatst: 29 oktober 2007 Delen Geplaatst: 29 oktober 2007 Natuurlijk Jo Maar ik veronderstel dat ge de motor stationair goed geregeld hebt René Link naar reactie
Kalle Geplaatst: 29 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2007 goedenavond, In neutraal lijkt me de motor goed geregeld,het is namelijk niet altijd dat hij hoog in de toeren gaat. Ik zal eerst eens kijken of de carburator geen valse lucht trekt,heb het forum hier al eens doorlopen en dit zou misschien ook een oplossing kunnen zijn dacht ik. De oliekeerringen vervangen zou ook een mogelijkheid kunnen zijn? Mijn motorke heeft nu 30.000km,ik zal in ieder geval genoodzaakt zijn om het blokje eens (te laten) opengooien,die koppeling en het schakelkruis+die dichtingen van de krukas zal ik toch best laten nakijken zoals René ook zegt. Beste René ik zal je niet langer in spanninghouden... wat m'n naam betreft,ik ben wel degelijk van het mannelijke geslacht,maar heb een zweudse naam.In sommige uithoeken van ons land heeft m'n naam blijkbaar een andere betekenis,ik zal ermee moeten leren leven vrees ik,of toch maar naar Zweden verhuizen... Link naar reactie
WEYNE Geplaatst: 29 oktober 2007 Delen Geplaatst: 29 oktober 2007 @rené hoe gaat het met de hoge toeren van de primavera van me vriendin. hopelijk ej niet teveel miserie ermee,das nie goed voe je nerte. oostende stad aan zee Link naar reactie
René Geplaatst: 30 oktober 2007 Delen Geplaatst: 30 oktober 2007 Hi Chris Het enige wat ik tot nu deed was voor twee nieuwe dichtingen zorgen en een apparaatje gemaakt om in de cilinderkop te draaien waarmee ik de druk in het carter kan controleren. Er moet naar mijn mening valse lucht in het carter komen. niettegenstaande ik de vorige keer beide dichtingen verving. t'Is vo zot te worden. Ik bedoel eigenlijk nog zotter Rene Link naar reactie
Kalle Geplaatst: 5 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2007 Hey, Omdat ik de huidige uitlaat moest vervangen heb ik gezien dat de uitlaatpijp los staat op m'n cilinder,zou dit ook de oorzaak kunnen zijn van valse lucht trekken waardoor m'n motor hoog in de toeren gaat? Link naar reactie
bolderik Geplaatst: 5 november 2007 Delen Geplaatst: 5 november 2007 Nee, dat is erg onwaarschijnlijk. Hoog in toeren gaan moet je zoeken in het inlaattraject of carter, niet de uitlaat. Link naar reactie
Kalle Geplaatst: 5 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2007 Oké bedankt Paul dan weet ik waarschijnlijk genoeg,ga eerst de carburator nog eens checken,maar vrees dat het carter de oorzaak zal zijn,...we zullen wel zien Link naar reactie
René Geplaatst: 5 november 2007 Delen Geplaatst: 5 november 2007 Zeg Kalle, voor ge het carter opent vervang eerst de oliekeerring achter het vliegwiel, die ring is zonder al te veel werk te vervangen. René Link naar reactie
Kalle Geplaatst: 6 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2007 Goeie tip René ga ik eerst checken..René weet overal raad mee ! Bedankt weeral ! Grtjs,Kalle. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.