Ga naar inhoud
Vespaforum.be

px 125 elektro-problems


looneycooney

Aanbevolen berichten

Hey iedereen !

De laatste week heb ik ineens wat kleine probleempjes ...

Daarnet nog mijn rechterachterpinker zijn contactje moeten vernieuwen .

Dit is mij wel reeds gezegd geweest bij de dealer dat dit kon gebeuren , het contactje in de bil was afgebroken ..nu ik heb dit losgemaakt en nieuw plaatje op gesoldeerd en dit is nu reeds in orde.

Ook heb ik blijkbaar een probleempje met mijn 'fare-lichten' . Soms kom ik 's morgens nog alleens terecht op onverlichte baan en doe dan meestal de grote lamp aan vooraan .

Soms weigert ie ..dan speel ik wat met de beide knoppen en plots werkt ie terug en dan blijft ie ook werken , ook als ik hem terug uit/aanzet .

Iemand nog een probleem hiermee? Iemand een idee welk contactpunt dit kan zijn?

Of het is aan de knoppen , al heb ik hier mijn twijfels over .

Nu wil ik natuurlijk eerst hier even horen , alvorens de lamp etc te demonteren ...

Wel moet ik zeggen dat hem de laatste dagen heeft buitengestaan en misschien is er ergens een vochtprobleempje , toch raar dat ie dit meestal maar 1x doet op een dag en hierna werkt zonder problemen .

Mvg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ja het is in orde!

Ik heb eergisteren iets minder leuks aan de hand gehad ...

Koppelingskabel was over terwijl ik bergop aan het rijden was op de grote ring van hasselt...

Gisteren heb ik dan maar een compleet onderhoud gegeven , een nieuwe kabel , olie compleet ververst , carburator proper gemaakt , remmen nagezien , lichten en pinkers compleet nagezien en contactpunten vd achterste pinkers gesoldeerd en alles beetje bespoten met teflon . Hij rolt lekker nu . :D

Komende week een nieuw reservebandje en ik kan weer lekker rondtoeren.

Mvg

Link naar reactie

Die contacten in de zijkappen bij de nieuwe PX'en trekken idd op geen kl... Ik heb er bij mij contactjes uit de oude modellen ingestoken, die zijn veel sterker. De nieuwe zijn gewoon een koper of messing plaatje die heel gemakkelijk plooit en afkraakt. Als je oudere kan vinden, best compleet vervangen en gedaan met de problemen.

Mike.

Link naar reactie

00002350003ls2.jpg

Dit is hem.

Zoals je ziet is het bolletje veel steviger. Dit is een foto van bij SIP. Misschien is dit nog de oude foto en leveren zij ook alleen maar de niewere modellen, dit kan ik niet garanderen. Heb de mijne zelf gerecupereerd van oude PX.

Mike.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

hey!

aha! fastpx , dat is een mooie tip van jouw hoor! Iets wat enkel de doorwinterde vespist zal weten blijkbaar , enorm bedankt! Ik ga hier direct naar op zoek.

Ik zit hier elke maand wel die puntjes opnieuw te solderen ..daarnet nog de rechterkant gedaan , kom bij kameraad aan en bolt weeral niet meer .Dat heb je met rap rap iets te willen doen heh , hehe.

Linkerkant heb ik blijkbaar iets beter gedaan , houd nu toch al een tijdje .

Mja ik heb iets meer dan 10.000km ondertss en feitelijk heb ik dikwijls gezegd dat ik nog geen problemen had ...maar de laatste weken is het toch van dat zeker! De schakelkabel vervangen , achterband en reserve-band vervangen , achterrem bijgespannen , carbu tegoei proper gemaakt en afgesteld (viel op lange ritten gewoon veel stil de laatste tijd)

Nu , dat probleem met die koplamp is er dus nog steeds heh *grommel*

Nu werkt enkel de gewone voorlamp nog , welke stand ik ook probeer , geen fare-lichten meer , nix nog , enkel de gewone voorlamp .

Daarstraks heb ik vanalles geprobeerd ..eerst die knoppenmodule vh licht eruit gehaald , thuis helemaal proper gemaakt , zover dat nodig was. Contactjes nagezien , wat spray over en het schroefje waarmee ie vastzit ontroest . Op zich zag alles er perfect uit .

Hierna heb ik eens de lamp opengedaan en gekeken of de ampules in orde waren en goed vastzaten alsook de contantpunten nagezien..ziet er perfect uit ...

Ik werd er bijna onnozel van , tot...! en nu komen we bij de oplossing! (tot mijn eigen verbazing dacht ik eraan tijdens het typen)

Ik herrinnerde me ineens iets. Toen ik mijn achterband vervangen had een tijd terug op het werk waren enkele mensen mij even komen helpen . Het zijn allemaal hobbyisten bij ons op het werk dusja. :) Een van die gasten had bij het afdraaien vd reserveband heel even een vonk veroorzaakt met de batterij! Ik had er niet bij stilgestaan , tot vandaag feitelijk . Het kon ook niet anders heh , het heeft altijd zonder problemen gewerkt..ik had er echt het raden naar , tot nu natuurlijk!

Enige wat ik nu nog niet weet is , heeft deze een aparte zekering en waar zit ie!?

Iemand die me hierin kan wegwijs helpen? Staat er feitelijk een uitleg over zekeringen in de gebruiksaanwijzing?! Ik heb het op het moment niet bij hand , daarmee dat ik hier kom vragen...

Alvast bedankt allen voor de reacties en fijne tips!

Mvg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...