Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GPS-routes


Gette

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik me zoals enkele andere jullie ook een GPS aangekocht.

Voornamelijk om op een eenvoudige wijze niet altijd langs de grote banen te moeten rijden.

Nu ben ik nog volop aan het experimenteren en de mogelijkheden aan het onderzoeken.

Maar er is in ieder geval al een nieuwe wereld voor me opengegaan.

Na wat opzoekwerk blijken er ook mogelijkheden te bestaan om GPS-routes uit te wisselen.

Iemand hier ervaring mee?

We kunnen misschien een database aanleggen van toffe ritten, routes?

Ik heb al ontdekt dat ik mijn gereden routes kan opnemen, en perfect kan laten zien in Google-earth.

Ik zal een van de dagen eens een voorbeeldje posten.

Gegroet Gerd

Link naar reactie

Dag Peter,

Ik denk een Garmin. Daarmee kun je met het programma Mapsource alle opgeslagen info uit de GPS downloaden, bewaren of doorsturen, en natuurlijk op Google Earth bekijken.

Het zal wel een van de duurdere toestellen zijn. Met de nieuwe, en goedkope om te concureren met Tom Tom, lukt dat niet.

René

Link naar reactie

Hoi René, hoe was de Picon? Ik ben jaloers!

Ja, inderdaad, daarom vroeg ik het ook. Garmin heeft een eigen site waar je de routes uit de Zumo en wss ook nog andere Garmin modellen in hun formaat voor alle gebruikers kan plaatsen. Mapsource heeft daar, als ik me niet vergis, ik ga dat straks even nakijken, zelfs een apart menupuntje voor dat rechtstreeks contact zoekt met de upload-site.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Nee nee Peter. Je kan tal van routes downloaden van het net. Je zet die op je compjouter, en daar kan je evt wijzigingen aan brengen. Deze routes kan je dan ook inladen op je zumo. Op motoren en toerisme staan zo o.m. een aantal routes.Sommige zijn wel heel lang aangezien ze meestal voor van die fluojanetten zijn gemaakt.

Link naar reactie

Mijn budget liet het niet toe om een Zumo te kopen.

Dus heb ik me een Mio C510 gekocht (voor slechts 150€ West-Europa)

Deze is uiteraard niet waterdicht, en een Garmin heeft wel meer functies vermoed ik.

Maar,

Je ka de Mio wel Hacken, en dus nieuwe programma's en aanpassingen toevoegen :-D

Ik kan mijn gereden routes naar een gpx-bestand. Ik denk dat deze wel in te lezen zijn in een Garmin.

Mijn voorlopig probleem (buiten mijn aangereden vespa) is dat ik geen routes kan inladen, en bij deze dan begeleiding kan krijgen.

Maar aangezien de prijs ben ik nog zeer tevreden, en alles werkt prima.

Gegroet Gerd.

Link naar reactie
Nee nee Peter. Je kan tal van routes downloaden van het net. Je zet die op je compjouter, en daar kan je evt wijzigingen aan brengen. Deze routes kan je dan ook inladen op je zumo. Op motoren en toerisme staan zo o.m. een aantal routes.Sommige zijn wel heel lang aangezien ze meestal voor van die fluojanetten zijn gemaakt.

Jaja Marc, je kan je eigen tracks als route uploaden naar die site.

https://my.garmin.com/mygarmin/customers/myGarminHome.faces

Site surfen, Zumo connect kiezen, free account aanmaken, inloggen en naar share gaan!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
Mijn budget liet het niet toe om een Zumo te kopen.

Dus heb ik me een Mio C510 gekocht (voor slechts 150€ West-Europa)

Deze is uiteraard niet waterdicht, en een Garmin heeft wel meer functies vermoed ik.

Maar,

Je ka de Mio wel Hacken, en dus nieuwe programma's en aanpassingen toevoegen :-D

Ik kan mijn gereden routes naar een gpx-bestand. Ik denk dat deze wel in te lezen zijn in een Garmin.

Mijn voorlopig probleem (buiten mijn aangereden vespa) is dat ik geen routes kan inladen, en bij deze dan begeleiding kan krijgen.

Maar aangezien de prijs ben ik nog zeer tevreden, en alles werkt prima.

Gegroet Gerd.

150 euro? is zo goed als gratis. Heb de mijn enkele maanden geleden dus 399 betaalt.

Dat van die route op je gps zetten dat wil ook wel weten.

Link naar reactie

Is dat die Mio die in de Carrefour in aanbieding stond? Ik heb die ook gekocht, maar kun je die wel op een vespa gebruiken? Ik bedoel een echte moto gps is ook schokbestendig en waterdicht. Zolang je niet door de regen moet geen probleem natuurlijk, maar is die bestand tegen schokken en trillen?

Walter

Link naar reactie

Het beste dat je voor die niet Moto gps een houder koopt van ram-mount. Die hebben allemaal losse onderdelen, en ook speciale stukken om op de vespa te monteren. Tevens hebben ze een cradle voor bijna elk type gpstoestel waarbij het toestel goed vast zit en niet kan loskomen. Je moet alleen een beetje voorzichtig zijn met regen. Trek een condoom of een plastiek zakje over en je kan verder.

Link naar reactie
Is dat die Mio die in de Carrefour in aanbieding stond? Ik heb die ook gekocht, maar kun je die wel op een vespa gebruiken? Ik bedoel een echte moto gps is ook schokbestendig en waterdicht. Zolang je niet door de regen moet geen probleem natuurlijk, maar is die bestand tegen schokken en trillen?

Nee hij komt van bij de Makro, ongeveer dezelfde wel. een type hoger, maar ouder model.

En nee, hij is inderdaad niet bestand tegen de regen. Maar wanneer doe je plezierritjes door de regen waar je de weg niet kent? Als ik door de regen rij, is dit meestal op bekend terrein. En als het dan toch eens onverwachts moest regenen, is hij snel weggestoken, en zal ik de weg zo ook wel vinden.

Schokbestendig? Tot hiertoe geen problemen mee. Gewoon met de zuignap op mijn handschoenkastje, en dan nog het polskoordje vastgezet aan mijn sleutel. (moest de zuignap toch loskomen)

Link naar reactie

Andere GPS-forums zijn inderdaad ideaal om GPS-vragen te stellen.

Maar om toffe vespa-routes uit te wisselen lijkt het vespa-forum me beter geschikt.

Hier is alvast een voorbeeld van een opgenomen route.

www.going-fout.com/temp/Hulshout-Scootermarket.gpx

Niets intresant, gewoon de wag van mij werk vandaag naar scootermarket (omdat ik daar om een of andere reden moest zijn :S )

In te lezen in Google-earth, en ik vermoed ook in sommige GPS'en

Bij Mio gaat het nogal omslachtig, maar er is misschien wel een mogelijkheid.(ben ik nog mee bezig)

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Het beste dat je voor die niet Moto gps een houder koopt van ram-mount. Die hebben allemaal losse onderdelen, en ook speciale stukken om op de vespa te monteren. Tevens hebben ze een cradle voor bijna elk type gpstoestel waarbij het toestel goed vast zit en niet kan loskomen. Je moet alleen een beetje voorzichtig zijn met regen. Trek een condoom of een plastiek zakje over en je kan verder.

staat niks op de site voor een Vespa hoor :(

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...