Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vraagje over LX125 Lucca


w_boelen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Werner en lees sinds enkele weken jullie verkoop/aanbod forum maar helaas nog niets gevonden. Wij hadden interesse om een nieuwe vespa te kopen, eerst een PX maar aangezien dat hij veel voor woon-werk gebruikt gaat worden lijkt een LX met meer opbergruimte/minder verbruik ons beter geschikt.

Na de zoekertjes in het oog te hebben gehouden lijkt het ons dat er veel jonge 2dehandse te vinden zijn. Waarschijnlijk in een gekke bui gekocht. Meestal laten ze wel nog niet de BTW vallen en dan bijten wij natuurlijk niet.

En nu komt het...

Via een collega op volgende Vespa uitgekomen:

LX 125 Lucca

Bouwjaar 2007

500km op de teller

2750€ geboden en goed bevonden

Ik ga zaterdag kijken of er effectief niets aan scheelt. En nu de vragen naar jullie experts:

1. Doe ik hier een goede deal (als er geen gebreken aan zijn natuurlijk)?

2. Die speciale reeks LUCCA, heb ik daar wat aan of blijf ik daar beter van weg?

3. Zijn er zaken die ik zaterdag best kan controleren/nakijken?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie

Met 500 km op de teller is hij nog niet eens uit rodage. De prijs valt goed mee, dus als de rest ook meevalt kan je een goeie koop doen. Het is idd zo dat vele mensen zo iets kopen en nadien staat het daar te staan. Tijd dus om tussen de billen te komen van een vespa liefhebber. Suc6 er mee.

Link naar reactie

Werner,

Lijkt op het eerste gezicht inderdaad een interessante koop; mits er geen (verborgen) gebreken zijn uiteraard. Het feit dat het een speciale reeks betreft, leidt inderdaad tot een lichtjes hogere vraagprijs ... Maar zoals met alle speciale edities: of je er iets aan hebt dien je zelf te beslissen: vind je zelf dat de 'exclusiviteit' die je koopt de (al dan niet meer-)prijs waard is ?

En zoals altijd dien je inderdaad de Vespa grondig na te kijken. Indien mogelijk, maak je best een testritje; dat zegt zoveel meer.

Link naar reactie

beste boel!

Ik ben al wel eens in Lucca geweest, maar de lucca versie van de LX ken ik niet. Zelf rij ik ook met een LX van 2007, met ondertussen 5000 km op de teller, en ik ben d'er wreed content van. Heb achteraan nog wel een extra koffer laten plaatsen om nog wat meer opbergruimte te hebben. Rij vlot mee in het verkeer, top van ongeveer 95 echte km, verbruik iets van 3 liter. Geen gepruts met olie of stroeve schakelingen, gewoon starten en gas geven. Let wel, de vespist pure sang zal wellicht voor de PX gaan. Ook nog het weten waard, na enige tijd krijg je zin in een 250. Wellicht daarom staan er nogal wat jonge 125 'ers te koop. Maar voor die prijs lijkt me dat een goede koop (is ook nog in rodage en in principe ook nog onder garantie)

veel succes enn nadien plezier, join the club,

Walter

Link naar reactie
Die speciale reeks LUCCA, heb ik daar wat aan of blijf ik daar beter van weg?

Zoals Vespaboy reeds zei:

De LUCCA is een gelimiteerde versie van 150 stuks voor de Benelux.

De kleur is een gewoon wit met in zwarte kleefletters "LUCCA" op de bil.

Verder voorzien van een bruin lederen zadel, schijfremslot en een alarm.

Hier enkele foto's

http://lx125.skynetblogs.be/post/4432313/lx-125-lucca-for-benelux

http://lx125.skynetblogs.be/post/4764746/one-of-150

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties allemaal.

Het feit dat het een speciale reeks betreft, leidt inderdaad tot een lichtjes hogere vraagprijs

Denk je dat een gewone LX met dezelfe specs te vinden is tegen een lagere prijs?

en in principe ook nog onder garantie

Ja? Hoe zit dat eigenlijk met de garantie? Vervalt die niet als hij wordt doorverkocht? En ziet een dealer waar je hem niet gekocht heb je graag komen (garantie of gewoon onderhoud)?

Hier enkele foto's

Knap, ik kan haast niet wachten. (Alleen die indruk niet geven aan de verkoper he)

Link naar reactie

Ik heb sinds begin september ook een LX 125, een LUCCA uitvoering.

Kwou echt een lucca hebben omdat die combinatie wit met bruin lederen zadel zeer mooi is, vind ik perssonlijk. Het bruine lederen zadel is wel voor elke LX te bestellen maar een LX is niet in het wit te krijgen.

Een lucca is eigelijk goedkoper dan een gewone LX, als je het lederen zadel erbij moet bestellen.

grtz

Link naar reactie

"Denk je dat een gewone LX met dezelfe specs te vinden is tegen een lagere prijs?"

Ik vrees dat je lang zal kunnen zoeken. De LX is standaard niet voorzien van een leder zadel noch alarm.

"Hoe zit dat eigenlijk met de garantie?"

Normaal gezien moet je bij elke Piaggio dealer terecht kunnen. Misschien toch even navragen bij de dealer waar je het onderhoud wilt laten doen.

Link naar reactie

Joehoe, ik ben een LX Lucca rijker...

Maar??? Er zit een gewoon zwart zadel op, er zit geen schijfremslot bij, er zit geen alarm op.

1. Zwart Zadel: volgens de verkoper was dat toen hij hem kocht een gratis optie voor de LUCCA. Op aanraden van de dealer het leer niet genomen omdat er meer onderhoud aan is als je tijdens de regen rijdt. Aangezien ik ook in de regen (woon-werk) ga rijden vond ik het niet erg.

2. Schijfremslot: zit er niet bij wel een ABUS draadslot.

3. Alarm: geen alarm maar wel zo'n transponder.

Ik denk dat het toch een Lucca is want op het kaartje van de vespa pechtdienst staat Vespa LX Lucca (andere documenten wel niet). De sticker is ook aanwezig.

Staat wel geen uniek LUCCA nr of zoiets op de scooter, of ik kan het niet vinden.

Weet iemand meer?

Link naar reactie

dat alarm zat in het schijfremslotje = brol

lucca = wit

die uitleg over dat zadel is dikke zever, zo'n zadel werd naast het zwarte standart zadel meegeleverd du in principe krijg je bij een eerlijke dealer de 2 zadels. Trouwens zo'n leder zadel is redelijk duur en zal dan ook in dit geval apart verkocht zijn als accesoire aan iemand anders, zo'n zwart zadel krijg je bijna niet verkocht als accesoire maw diegene waar ge hem van gekocht hebt hebben ze geflikt...

er staat idd nergens op de papieren dat het al dan niet een lucca is...

Link naar reactie

Het is een witte dus...

Dat van dat zadel was ook ons vermoeden maar ik was absoluut niet zeker. Heb jij ook een Lucca of maw hoe zeker ben je van je zaak? Ik kan misschien via de verkoper regelen dat hij nog eens bij de dealer langsgaat om navraag te doen.

Ik kan hem natuurlijk niet verplichten want ik heb hem met zwart zadel overgekocht.

't Was echt een eerlijke jongen dus wie weet...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...