daansimba Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 Hi, gisteren eindelijk mijn eerste Vespa LX opgehaald en wat gaan toeren. Nu val ik regelmatig stil wanneer ik de gas toedraai. Is dit een probleem bij het roderen of is de ralenti dan niet goed afgesteld. Zo ja kan ik dat zelf verhelpen of moet ik terug naar de dealer. Ik heb ook een beetje een raar gevoel bij 'snelheid'. Komt door de wind denk ik... Gaat dat over na verloop van tijd? Thanks Stefan Link naar reactie
Babcon Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 Proficiat met je aankoop, je zal er veel gebruik van maken, en nog meer en nog meer. Denk de ralenti = ----> dealer. Dat gevoel met snelheid heb ik ook gehad. Een paar ervaren rijders hebben me daarin gerust gesteld en inderdaad zo na een 1.500k.m. is snelheid zelfs zéér prettig. Babcon Link naar reactie
daansimba Geplaatst: 6 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 Bedankt... stelt me al wat gerust.. Kan je die ralenti niet zelf bijstellen dan... ik lees in het boekje dat daar ergens een 'vijs' voor is. Thanks Stefan Link naar reactie
Gette Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 Je kan dat zeker zelf aanpassen. Maar aangezien je nog in je garantie zit, kan je best even langs je dealer gaan. Link naar reactie
Progetto 300 Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 Alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Goede keus gemaakt, ik heb zelf al 15598 probleemloze kilometerkes. Heb een tijdje geleden een blogje gemaakt over de LX & S : http://lx125.skynetblogs.be Link naar reactie
Bert V.d.H Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 Normaal gezien moet je eerst de motor goed laten warm draaien. Daarna kan je de ralenti afstellen door aan het schroefje te draaien aan de carburateur (bovenaan, hetgeen het beste zichtbaar is). Althans, zo hebben ze het bij mij gedaan. Link naar reactie
bialetti Geplaatst: 7 oktober 2007 Delen Geplaatst: 7 oktober 2007 Best eerst motor starten, dan de motorjas & helm aandoen, tegen dat die aan zijn is de motor warm en heeft de automatische choke zijn werk gedaan (je hoort dat), dan pas rijden. Die regelschroefschroef kan je vinden als je de zitting opent, en het plastic helmbakje eruit neemt, dan zie je die schroef zitten, ietwat uitstekend. Mijn vijs moet ook nog geregeld worden ( ! ) , staat namelijk nog in "zomerstand". Volgens mij kan je dat zelf doen zonder met de garantie in conflict te komen. Proficiat met je aankoop, en pas op voor rotte bladeren, tramsporen, wegmarkeringenwant het wordt herfst en nat&glad. groeten, Walter Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.