Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mp


Willem

Aanbevolen berichten

Ik was dit weekend bij een Vespa Dealer voor wat onderdelen voor mijn PX en zag daar toevallig een MP 3 125 staan. Heeft er iemand op het forum al mee gereden? Zo ja, wat zijn de indrukken?

Groeten

Wim

Link naar reactie

Ja heb der al een testrit mee gedaan. Voor het bochtenwerk is dit echt ideaal, maar die 125cc trekt langs geen kanten. Heb ook al met de 250 gereden, en dat is dan net wel wat vlotter. Voor de rest vind ik het een nogal brede scooter, ergens tussendoor flitsen zal niet meer lukken. Het scootergevoel verdween verder ook bij mij volledig, maar dit terzijde.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Over twee weken een MP3 250cc besteld, hopelijk komt hij volgende week aan.

Ik zal dan mijn ervaringen laten weten via dit forum.

Zelf heb ik enkel een testrit(je) gedaan met de 125cc versie, die vindt ik een beetje sloom, daarom heb ik de 250 besteld.

Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor woon/werk-verkeer. (40 Km per dag,gands het jaar)

Nu rij ik (nog) met een Honda Lead. Bijna 44.000 Km in 4 jaar.('t werd tijd voor vervanging);)

Link naar reactie
  • 3 weken later...

heb 1 dag met een mp3 250cc gebold - een aan te bevelen ervaring. Stabiel en absoluut veel veiliger op kasseien en tramrails, geen wobble, meer power zou welkom zijn, je krijgt veel verwonderde blikken. nadeel: 't is net een jetski op wielen.

Link naar reactie

Ik ben in blijde verwachting.

Ik denk/hoop dat het vooral bij slechte weersomstandigheden een serieus verschil zou zijn met de PX waar ik nu mee rijd.

Wat kost zo'n nieuwe MP eigenlijk bij de dealer (125 en 250)?

Wim

Link naar reactie

Ik heb gisteravond (remember: vroeg donker, veel regen, druk verkeer...) een MP3 tussen de 2 rijden stilstaande auto's zien rijden in de Brusselse kleine ring...

En ik moet zeggen, hij ging nogal een gang. Veel sneller in elk geval dan ik op mijn moto.

Aan zijn rijstijl te oordelen heb je toch veel meer stabiliteit en (hopelijk voor hem) een veel kortere remweg.

Trouwens, in de Motoren en Toerisme van enkele nummers geleden (die met al de scooters) stond een rijtest.

Qua stabiliteit en remafstand scoorde hij zeer goed... qua optrekken was 't dan weer veel minder.

Mocht ik enkel stadsverkeer doen én minder kilometers en heel het jaar door rijden, 'k zou het zeker overwegen.

Puur voor de veiligheid.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...