Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Iemand ideeën?


Euroscooter

Aanbevolen berichten

Midden juni kocht ik een nieuwe PX150, en vanaf de eerste dag reed deze niet naar behoren. Probleem is als volgt, vanaf een kwartiertje rijden begint durft alle vermogen wegvallen, liefst op hellingen, bij hogere toeren, maar ook gewoon in de stad.

Soms is al het vermogen er, maar als de kuren beginnen voel je dat het vermogen nooit meer vol is, net of je een gesputter of getik voelt.

Ik heb 'm al et-te-lijke keren binnengebracht bij de vespashop maar tot op heden zonder resultaat. Wat is er ondertussen al aan gedaan? Wel, nieuwe bougie, andere benzinedop, andere carburateur, andere benzinebak, nogmaals de carburateur want er zaten stukjes metaal in misschien nog afkomstig uit de eerst benzinebak.

Als ie stilvalt dan is het ongeveer vijf seconden wachten en dat start hij weer met de elektrische starter. Kickstarten heeft niet veel zin, tenzij om fitnessredenen.

Ik denk dat het gezien bovenstaande geen brandstofprobleem kan zijn, heel het brandstofsysteem is nagekeken / uitgekuist. Dus wat blijft er dan nog over?

Ik had gedacht aan overdruk of een elektrisch probleem.

Zou het kunnen dat de er een compartiment van de knalpot te smal is, waardoor er na verloop van tijd teveel druk onstaat? Als ik het contact afzet durft er wel eens een laatste plop volgen.

Kan het anders dat hitte een effect heeft op het elechtrisch systeem door het uitzetten?

Kunnen er andere redenen zijn waardoor de motor het laat afweten zoals boven beschreven?

Heeft het misschien iets te maken met die katalysator?

Enfin, de zomer zit erop en veel geniet van mijn mooie nieuwe maar haperende px heb ik nog niet veel van kunnen genieten. Het is ronduit gevaarlijk om telkens stil te vallen in tunnels, op snellere wegen met achterliggend verkeer.

Misschien dat iemand dit herkent en raad mee weet, want na drie maand en half zou ik eindelijk wel eens een oplossing kennen, tis echt niet leuk meer zo.

Link naar reactie

Ik denk, angezien de carburator ol onderhande genomen is, de ontsteking nieuw is en het eerste kwartier goed werkt, de uitlaat ook nieuw is, dat het de cilinder zal zijn. Het zou kunne dat de cilinder verkeert is ingereden of dat de oliepomp in het begin niet goed werkte.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...