Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Voor alle Vespa's zonder papieren.


Aanbevolen berichten

Dag allemaal, begin maart 2005 ontving ik vanwege DIV volgend antwoord op mijn verzoek om een Vespa zonder papieren in te schrijven. Misschien hebben jullie hier iets aan.

Groeten.

"Mijnheer,

De Europese Richtlijn 1999/37/EG bepaald dat een voertuig in een ander land enkel kan ingeschreven worden mits voorlegging van het volledige buitenlandse kentekenbewijs. Een kopie van het kentekenbewijs wordt niet aanvaard, zelfs niet met een originele stempel. Deze Richtlijn is van kracht in alle Europese Lidstaten, dus ook in Italie. (In Italie is deze Richtlijn reeds van 1999 van kracht)

De Italiaanse verkoper is verplicht het origineel Italiaans kentekenbewijs bij het voertuig te laten.

Is het echter onmogelijk om het origineel kentekenbewijs van het voertuig te bekomen kan er (voorlopig nog) een origineel attest van inschrijving, afgeleverd door de Italiaanse overheid die de inschrijving van voertuigen tot zijn bevoegdheid heeft, aanvaard worden. Op dit attest moeten alle voertuiggegevens, plaatnummer en inschrijvingsgegevens vermeld worden.

Een andere mogelijkheid is dat U de aanvraag tot inschrijving + alle bij het voertuig horende (buitenlandse) dokumenten ter mijner attentie overmaakt. Op het ogenblik dat ik de aanvraag tot inschrijving ontvang moeten wij dan de toelating vragen aan de Italiaanse overheid om het voertuig te mogen inschrijven in België zonder de originele Italiaanse inschrijvingsdocumenten. Deze procedure kan echter een tijd aanslepen.

Hoogachtend,

Daisy Adriaenssens

DIV

Adriaenssens Daisy [daisy.adriaenssens@mobilit.fgov.be]"

Bericht bewerkt (31.05.2005 | 22:46)

Link naar reactie

heb net papieren bemachtigd voor een sans papier-vespa! ging me normaal 21% van de verkoopprijskosten (in mijn geval een slordige 100€ voor een stom papier). maar die mensen in de douane in gent hebben een achterpoortje voor me geopend- uiteindelijk 10cent betaald! niet te rap opgeven zou ik zeggen

Link naar reactie

Een (oude) Vespa zonder papieren dedouaneren is echt een fluitje van een cent voor zover ze bij de douane zien dat je te goeder trouw bent. Je krijgt bijzonder vlot het roze formulier (aanvraag tot inschrijving). Indien je de Vespa aanmeldt bij Piaggio Benelux (in Oosterhout NL) dan kan je ook vlot aan een gelijkvormigheidsattest + goedkeuringsvignet + PVG-nummer geraken. Echter, pas dan begint de miserie. De DIV eist het orgineel Italiaans inschrijvingsformulier, want al te veel Vespa's "verdwijnen" in Italia en dan duiken ze ergens elders in Europa opnieuw op om ze opnieuw in het verkeer te brengen...

Ik weet 100 % zeker waar mijn Italiaanse Vespa vandaan komt en dat hij helemaal niet gestolen is. Een geschreven contract met de Italiaanse verkoper is voor de DIV een onvoldoende bewijs van herkomst van de Vespa, want volgens hen kan ook daarmee "gefoefeld" worden. Je ziet is ziet zowat op een dood spoor. Hoe kan ik in godsnaam aan het oorspronkelijk Italiaans inschrijvingsbewijs geraken van een VEspa die ongeveer 10 jaar uit circulatie is geweest?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...