Ga naar inhoud
Vespaforum.be

koppelingsproblemen VNB


barry

Aanbevolen berichten

Ben een vnb in orde aan het zetten voor mijn vriendin en het lukt maar niet.

De koppeling was volledig kapot, dus koppeling vervangen.

Motor ook open gedaan om het ijzervijlsel en de stukken oude koppeling er uit te halen. Alles mooi terug dicht gedaan.

-Eerste poging: koppeling pakt niet. Als ik de koppeling induw en in eerste vittes zet, valt vesp direct stil, met de koppeling nog ingedrukt, omdat de versnelling direct in werking wordt gebracht.

Na een tijd kabel zodanig hard aangespannen dat ie gebroken is: geen resultaat, alleen frustratie.

-Tweede poging: idem aan eerste, maar met nieuwe rondel achter koppeling en nieuw drukplaatje en koperen duwdingetje (weet niet hoe dat ding noemt).

Zelfde resultaat als poging 1

-Derde poging: twee rondellen achter koppeling: resultaat nog altijd gelijk.

Weet echt niet meer wat te doen nu.

Kan het aan mijn krukas liggen? Die is wel goed gecentreerd, want de zuigerstang zit mooi in het midden van de twee motorhelften. Kan die versleten zijn zodat de koppeling niet meer pakt?

Kan het zijn dat ik bij het terug in elkaar steken van de motor een tandwiel verkeerd heb gestoken of zo? Zodat de versnellingen altijd werken, zelfs met koppeling ingedrukt? (Al de 3 vitessen zijn wel juist, neutraal ook.)

Link naar reactie

Hey,

bart,doe toch maar eens uw koppelling er weer af en demonteer ze volledig.

Doe overvloedig veel olie(sae30) aan de platen en monteer weer alles.

Het lijkt erop dat je koppelingsplaten blijven plakken,zelfs al zijn ze bijna nieuw.

Laat maar iets weten hé.

Vgr nico

Link naar reactie

Ik weet niet of dit hier aan de orde is, maar ik krijg opeens weer kramp als ik aan mijn lijdensweg terugdenk.

Het KAN zijn dat de koppelingsplaten gewoon te dik zijn! Vorige platen allemaal samen nemen en totale dikte meten en dan ook met de nieuwe. Bij mij was er een verschil van 0,6 mm. Klok en platen waren nieuw gekocht gemonteerd in een pakje.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

ben ook blij dat het opgelost is man!

vgr nico en succes er nog mee.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...