Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PINASCO 102 op de testbank.


Marnix_Vespito

Aanbevolen berichten

Halolo

Ik heb onlangs mijn 50cc tje op de testbank gezwierd.

Het resultaat was een top van 105 KM/H en 7,3 PK op het achterwiel.

Op de baan is de top 95 KM/H (k zat niet met mn volle gewicht op de vesp).

De Setup: Marzuchelli race krukas

Pinasco 102 cc

Dell'orto 19/19 main jet 78

Bananenpijpje met ingekorte silencer (van 22 naar 5 cm)

Langere 2de en 3de versnelling.

Dit al zonder membraandoos of race uitlaat.

Deze test is 7 dagen na het einde van de rodage (800 KM) en afstelling van de carbu gebeurd.

De test nu een maand geleden afgenomen en k heb het gevoel dat de motor nu pas echt los is gerede.

Het gewicht van de testbank is 300 kilo.

Ik trek een px 125 los en een 150 hou ik bij.

Zou ik met een grotere carbu ( 21 of 24 ) meer power krijgen?

Greetz

Link naar reactie

bij een 4T kan je de kleppen polieren.

Greetz nico

Link naar reactie

Op een 4takt maakt een uitlaat ook zeer veel uit een lange demper geeft lange onderdrukgolven en dus veel kracht in lage toeren, een korte geeft korte golven en power in hoge toeren. een onderdrukgolv helpt de gassen uit de cilinder te zuigen.

K heb es een paar testen met vrienden gedaan op een yamaha YFZ 450 quad en ene dax en een tuning uitlaat in combinatie met een dynojet kit voor de carbu maakt voelbaar vermogen vrij en topsnelheid. Bij de dax van 45 naar 60-65 per uur (met een andere voorbcht).

Alleen kleppen polieren maakt nix uit tenzij je de cilinderkop ook flowd en de klepopening vergroot en een grotere carb en betere (open) uitlaat.

Greetz

Link naar reactie

Bij de 50cc 4takt van vespa is deze ook afgesteld in de bobijn. Dan moet je op een bepaalde plaats enkele mm in de bobijn zagen(zeker nie te diep),waardoor je net 1draadje doorzaagt. maar heb het zelf nog niet gedaan. Wie weet hebben ze de 125 versie ook afgesteld op deze manier (maar zou ijgenlijk niet weten waarom ze dit zouden doen).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...