Marnix_Vespito Geplaatst: 18 september 2007 Delen Geplaatst: 18 september 2007 Halolo Ik heb onlangs mijn 50cc tje op de testbank gezwierd. Het resultaat was een top van 105 KM/H en 7,3 PK op het achterwiel. Op de baan is de top 95 KM/H (k zat niet met mn volle gewicht op de vesp). De Setup: Marzuchelli race krukas Pinasco 102 cc Dell'orto 19/19 main jet 78 Bananenpijpje met ingekorte silencer (van 22 naar 5 cm) Langere 2de en 3de versnelling. Dit al zonder membraandoos of race uitlaat. Deze test is 7 dagen na het einde van de rodage (800 KM) en afstelling van de carbu gebeurd. De test nu een maand geleden afgenomen en k heb het gevoel dat de motor nu pas echt los is gerede. Het gewicht van de testbank is 300 kilo. Ik trek een px 125 los en een 150 hou ik bij. Zou ik met een grotere carbu ( 21 of 24 ) meer power krijgen? Greetz Link naar reactie
vicET4 Geplaatst: 18 september 2007 Delen Geplaatst: 18 september 2007 amaai, das nie slecht. Hoe kan ik mijn ET4 125cc meer power geven? Vic Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 18 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2007 Andere uitlaat helpt . Grotere cilinder scherpere nokkenassen ,... Greetz Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 18 september 2007 Delen Geplaatst: 18 september 2007 Op een 4takt zal een andere uitlaat ni veel uitmaken hoor Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 18 september 2007 Delen Geplaatst: 18 september 2007 bij een 4T kan je de kleppen polieren. Greetz nico Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 18 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2007 Op een 4takt maakt een uitlaat ook zeer veel uit een lange demper geeft lange onderdrukgolven en dus veel kracht in lage toeren, een korte geeft korte golven en power in hoge toeren. een onderdrukgolv helpt de gassen uit de cilinder te zuigen. K heb es een paar testen met vrienden gedaan op een yamaha YFZ 450 quad en ene dax en een tuning uitlaat in combinatie met een dynojet kit voor de carbu maakt voelbaar vermogen vrij en topsnelheid. Bij de dax van 45 naar 60-65 per uur (met een andere voorbcht). Alleen kleppen polieren maakt nix uit tenzij je de cilinderkop ook flowd en de klepopening vergroot en een grotere carb en betere (open) uitlaat. Greetz Link naar reactie
vicET4 Geplaatst: 18 september 2007 Delen Geplaatst: 18 september 2007 voor mij is da een beetje chinees. 't moet niet te moeilijk zijn en nog wa betaalbaar ook. vic Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 18 september 2007 Delen Geplaatst: 18 september 2007 ...Dan zou ik er nie aan beginnen: Niets is makkelijk, en nog minder is goedkoop... Link naar reactie
stanman Geplaatst: 19 september 2007 Delen Geplaatst: 19 september 2007 Op een viertakt kan je wat spelen met de afstelling van de kleppen, openingstijd van de kleppen iets langer zetten enz... Een uitlaat maakt wel degelijk verschil op een 4takt motor Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 19 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2007 Begin op een standaardkrukas en cilinder + piston niet met de openingstijd van je kleppen te spelen, een 4takt is hier supergevoellig voor en als de kleppen je piston raken is het hele zooitje naar de maan. DUS een tuning demper met eventueel voorbocht als dit toepasbaar is. Greetz Link naar reactie
coney T-town Geplaatst: 19 september 2007 Delen Geplaatst: 19 september 2007 Bij de 50cc 4takt van vespa is deze ook afgesteld in de bobijn. Dan moet je op een bepaalde plaats enkele mm in de bobijn zagen(zeker nie te diep),waardoor je net 1draadje doorzaagt. maar heb het zelf nog niet gedaan. Wie weet hebben ze de 125 versie ook afgesteld op deze manier (maar zou ijgenlijk niet weten waarom ze dit zouden doen). Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.