vicious Geplaatst: 18 september 2007 Delen Geplaatst: 18 september 2007 Eindelijk weer wat tijd (en centen) om verder te werken. Ondertussen staat m'n v50 in spuitplamuur. Door danny van scootermarket laten doen. Hierover vroeg ik mij iets af: er zit een soort blauwe verf ofzo op, maar ik ben aan't schuren met korrel 180, is het nu de bedoeling van de schuren omdat die blauwe verf niet meer zichtbaar is en dat je op de echter spuitplamuur zit, of is het louter de bedoeling om te schuren tot er geen oneffenheden meer zijn? Dit vroeg ik mij af omdat ik al gehoord heb dat bepaalde carrossiers er 'zwarte puntjes' opspuiten zodat je moet schuren tot deze weg zijn, misschien is het bij deze blauwe verf hetzelfde. Na de hele vespa te hebben geschuurd met korrel 180 dacht ik nog eens nat te schuren met korrel 280. Goed of slecht? alvast bedankt Link naar reactie
Arista Geplaatst: 18 september 2007 Delen Geplaatst: 18 september 2007 Ben je zeker dat dit spuitplamuur is? Toen ik mijne terug kreeg was hij gestraald, gelast en zat er een blauwe epoxy primer op maar geen spuitplamuur. Dus best even bellen denk ik. Mischien denk je dat het spuitplamuur is maar is het de blauwe epoxy die je ziet. Link naar reactie
vicious Geplaatst: 18 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2007 ik heb grijze epoxy bij danny laten zetten, en het volgende was de spuitplamuur zei hij... als niemand anders hier een antwoord op weet bel ik morgen eens naar danny maar anders zou'k vandaag al verder werken:) toch bedankt, arista! Link naar reactie
Arista Geplaatst: 18 september 2007 Delen Geplaatst: 18 september 2007 Zo zag mijne er uit dan heb je een idee van de kleur (op de foto is dus de epoxy) Trouwens nog veel schuurplezier. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 18 september 2007 Delen Geplaatst: 18 september 2007 die blauwe verf dient waarschijnlijk als schuurgids, dan moet je schuren todat deze kleur mooi weg is maar zeker ook niet meer, achteraf kan je no een licht naschuren met 220 GROETJES Link naar reactie
vicious Geplaatst: 19 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2007 Net naar danny gebeld (gisteren ging niet want de dagen met'n D zijn ze dicht:)) en het blijkt dus een sliscontrole te zijn: al het blauw moet weg zijn, anders blijven kleine krasjes altijd zichtbaar! bedankt voor de hulp Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 19 september 2007 Delen Geplaatst: 19 september 2007 Ik heb de indruk dat de korrel (180 - 280) nogal grof is. Hangt natuurlijk af of je met de hand schuurt of machinaal. Mike. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 19 september 2007 Delen Geplaatst: 19 september 2007 het is spuitplamuur, dus 180 en 220 is de juiste korrel, spuitplamuur schuur je altijd mat de hand, nooit met de machine, wel een schuurblok gebruiken en niet gewoon het papier in je hand houden Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 19 september 2007 Delen Geplaatst: 19 september 2007 Komt daar dan nog een laag over? Korrel 180 laat toch redelijk diepe krassen achter? Mike. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 19 september 2007 Delen Geplaatst: 19 september 2007 Natuurlijk, primer moet daar nog over komen, lak mag je nooit rechtstreeks op spuitplamuur zetten, omdat plamuur absorbeert Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 19 september 2007 Delen Geplaatst: 19 september 2007 Ahhh...en die schuur je dan opnieuw maar fijne korrel?? Link naar reactie
vicious Geplaatst: 19 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2007 een schuurblok? kan je es een fotootje posten stany, want daar heb'k nog nooit van gehoord? bedankt voor de hulp Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.