Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

De persoon bij wie ik onlangs mijn vespa kocht had er geen inschrijvingsbewijs meer van. Ik ben bij mijn verzekeraar geweest en die heeft mij een aanvraag tot inschrijving gegeven maar hij vreest dat ik mijn vespa niet kan inschrijven zonder het oude inschrijvingsbewijs. De verkoper stelde voor dat hij aangifte bij de politie zou doen van verlies van zijn inschrijvingsbewijs. Als ik daarmee naar de div ga, kan ik dan een inschrijvingsbewijs op mijn naam krijgen, of enkel een nieuw inschrijvingsbewijs op zijn naam, waarna ik helemaal opnieuw moet beginnen?

Link naar reactie

aiaiaiaiai,

Voor zover ik weet:

Verkoper moet inderdaad met de vespa naar de politie gaan, en daar dan aangifte doen van verlies.

Dan kan de verkoper zijn papieren opnieuw krijgen van DIV.

En met die papieren kan jij de Vespa terug inschrijven.

succes

Mvg Gerd

Link naar reactie

ik heb hetzelfde voorgehad met m'n Lambretta, je moet samen met de verkoper én de vespa naar de politie stappen om een bewijs van verlies van het vorige inschrijvingsbewijs aan te vragen. Op dit formulier moet staan, de naam van degene die het bewis verloren heeft, de naam van de nieuwe eigenaar, het kadernummer zoals die vermeld is bij de DIV , moet dus gecontroleerd worden op de scooter, dat het om een motorfiets M2 gaat (motorvoertuig met twee wielen), brandstof:benzine, KW indien gekend, datum van eerste inschrijving (niet van de vorige eigenaar als hij niet de eerste eigenaar was, maar de originele eerste ischrijvingsdatum)...even denken of er nog iets moet opkomen...ahja merk, type en cylinderinhoud ... dat zou het moeten zijn.

Ik ben er zelf een paar keer mee over en weer moeten lopen omdat niet alles was ingevuld door meneer de politie-agent dus...neem het lijstje maar mee om te zeggen wat er allemaal op moet.

veel succes

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...