Ga naar inhoud
Vespaforum.be

enkele vraagjes van een beginner


red star

Aanbevolen berichten

Ik heb in het weekend mijn eerste vespa gekocht, een px 125 van '82. Amai, wat een fun, ik ben verkocht voor het leven. Toch heb ik enkele vraagjes voor de kenners. Als de motor stationair draait, draait hij een heel laag toerental en heeft soms zelfs de neiging om uit te vallen. Ik krijg hem wel makkelijk terug in gang maar vindt het zeer vervelend. Kan ik dat gemakkelijk oplossen? Ik heb al heel wat bromfietsen en auto's gehad en toen was dat een simpel vijsje iets harder aandraaien, je weet wel,... Ik heb bij die zwarte italiaanse eens onder haar rechterbil gekeken maar geraak er niet zo wijs uit... Hoe snel wordt mijn vespa eigenlijk verondersteld te rijden? Ik haal er net geen 80 uit. Is dat de juiste topsnelheid?

groetjes (Ik heb nog geen foto kunnen trekken maar zodra dat lukt zullen jullie begrijpen waarom ik red star heet)

Link naar reactie

slecht moment uitgekozen... de beste stuurlui staan aan de toog! (op dit moment, of zoiets, never mind!)

gewoon het dekseltje eraf vijzen en dan zou je normaal twee schroeven moeten vinden. 1 voor de ralenti en 1 mengselschroef.

meer info vind je in de FAQ van het vespaforum (staat boven aan in het menu) of als je op google even doorzoekt op carburateur afstellen, carburetor adjustment int engels of iets dergelijks, je komt altijd wel op handige links uit

Link naar reactie

amai,

het is inderdaad zo simpel. kben bijna beschaamd dak het gevraagd heb, hoedanook bedankt voor de reacties. tis duidelijk dak een beginner ben heee. Nog een vraagje: wordt mijn vespa verondersteld een remlicht te hebben? Dat is nu niet het geval en het zal wel geen zo'n groot probleem zijn als dat wel het geval hoort te zijn (lichtje vervangen zeker), maar kheb geen zin om het hele licht los te maken als het niet nodig is...

Link naar reactie

Om je remlicht te zien oplichten moet je echt achter je vespa staan, anders zie je het bijna niet. 80km/u is voor een PX125 een iets te lage topsnelheid. Normaal moet je toch 90 tot 100 halen. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Maar dat is uiteraard moeilijk zo te zeggen.

Veel plezier ermee!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...