Ga naar inhoud
Vespaforum.be

startproblemen 50cc V5P2T na 7j stilstand


MrCash

Aanbevolen berichten

hoi allemaal,

Heb een V5P2T gerecupereerd uit een schuurtje, stond er meer dan 7j. Motor zat vast, maar heb met behulp van olie via bougie opening motor rustig kunnen deblokkeren. hij loopt vlot los nu.

Vervolgens heb ik de carbu volledig gedemonteerd en gereinigd (want hier zaten versuikerde benzine restanten in), ook de sproeiers en vlotternaald gereinigd en een nieuw filtertje gestoken want dit was gescheurd.

ook de benzine tank gedemonteerd en proper gemaakt.

het is een elektrische starter, en die werkt nog perfect.

Nieuwe bougie gekocht uit voorzorg. De bougie vonkt, maar lijkt me geen overdreven krachtige vonk.

De motor draait heel vlot rond bij het starten, maar maakt totaal geen aanstalten om aan te slaan.

De benzine loopt na de start pogingen nogal serieus uit de carbu. Is dit omdat hij verzopen is of omdat er een probleem met de carburator is (vlotter die niet goed afsluit)? na een paar minuten stopt het wel altijd met lekken.

Moet ik bij het starten van een koude motor steeds de choke gebruiken?

wanneer ik de choke gebruik mag ik dan gas geven bij het starten of niet?

Ik las net dat de mengsel schroef best helemaal dicht gevezen worden en dan anderhave tot 2 toeren terug, dit heb ik nog niet gedaan, dus misschien zit hier nog het probleem? dat ga ik straks nog even proberen.

Hebben jullie tips hoe ik best verder te werk ga om te troubleshooten?

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Bedankt voor je reactie!

Heb nog eens getest. met de mengschroef goed te zetten is hij dan toch aangeslagen!

Dat is echter na lang starten en met de starter mee te laten draaien tot de motor eindelijk een beetje in de toeren geraakte. 1 keer heeft hij echt vlot gelopen,maar vanaf dat je het toerental laat zakken krijg je hem meestal niet meer op en valt hij stil. Daarna startte hij niet meer.

Zou het probleem dan toch nog aan de vlotternaald kunnen liggen?

Thx!

en ja als ik tijd heb zal ik m'n profiel eens aanvullen, maar echt spannende dingen zijn dan niet zenne ... ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...