Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Ik zocht in maart een vespa te kopen aangezien ik dan 16 wordt.

Maar over de wetgeving weet ik niet zoveel.

dus ik zou het fijn vinden als jullie me wat zoude helpen;

een paar vragen:-heb je een rijbewijs nodig voor een 50 cc, ik denk van wel.

-ik zocht een oude gerestaureerde vespa te kopen, kan ik die inschrijven of is die te oud ,want ik heb hier ies gelezen dat ghet niet meer zou kunnen na 2008 , en als dat zo is, koop ik hem waarschijnlijk beter nu ?

-op wat ik moet letten als ik een koop?

-En hoe ik hem moet inschrijven?

Het zijn veel vragen , maar ik zou het op prijs stellen als jullie me zouden willen helpen.

alvast bedankt

joachim

Link naar reactie

Jij zocht idd heel veel maar hebt blijkbaar niet gezocht in het forum, want dan waren al een groot deel van je vragen opgelost.

Wat wij ook zochten, was info in je profiel. Weten ook graag voor wie we iets neerschrijven. Vergeet ook niet telkens je een pagina invult deze te bewaren, anders blijft het blanco.

Link naar reactie

1/ 50cc is een b-klasse bromfiets en daar heb je een rijbewijs A3 voor nodig. Theoretish en praktisch examen af te leggen. Eerst theoretisch, dan een tijdje met een "L" rijden en dan praktisch. (tenzij dit ondertussen veranderd is, het is immers al heel lang geleden van mij)

2/ Een 50cc inschrijven is zoveel als een verzekering afsluiten. Lijkt me dus geen probleem. Je hebt geen nummerplaat nodig en derhalve ook geen inschrijving.

3/ Op wat moet je letten ? Doorzoek gans het forum... en lees de FAQ, daarin staat een artikel waar je moet op letten bij aankoop van een oude Vespa.

4/ Inschrijven = NIET. Gewoon laten verzekeren.

Link naar reactie

Alvast bedankt voor de reacties .

ik ben er veel wijzer op geworden.

maar ik heb nog een vraagje:ik heb vanalles zitten opzoeken over het rijbewijs (a3).

Maar wat mij niet duidelijk was is het feit of je hte praktijk examen met je eigen voertuig moet afleggen ?

en ook las ik er dat je een gelijkvormigheids attest nodig hebt,maar ik was van plan een retro vespa te kopen,en ik las denk ik opn dit forum dat scooters voor 1972 geen gelijkvormigheidsattest nodig hadden ,klopt dat of gaan ze is goed lachen met mij daar ?:)

en nog een vraag , ik wil op kapaza of miss via deze site aan een retro vespa geraken van bouwjaar 1960-1968 .

maar ik zou willen wteen wat zo'n scooter juist waard is, ik weet natuurlijk ook dat een helemaal gerestaureerd veel meer waard is ,maar ik zou toch zo de gemiddelde prjs willen weten , kwestie van mij niet in het zak te laten zetten:)

.

alvast bedanktvoor jullie hulp.

Link naar reactie

Akkoord, maar jij hebt het over een GVA... ik had het over inschrijving.

Dus we voegen er een punt bij:

5/ Je hebt een GVA (gelijkvormigheidsattest) van doen... tot bouwjaar - ik weet niet meer welk, maar het is hier vast ergens te vinden.

En om volledig te zijn: De term retro slaat op 'nieuw maar ziet er oud uit'. Dus wat zoek je nu eigenlijk ? En waarom 60-68 en niet 72 bvb ? Met een 50cc rijd je veelal slechts twee jaar (uitzonderingen niet meegerekend), dus ik zou er in elk geval geen bom geld aan uitgeven. Wat is een scooter waard ? Wat jij er wil aan uitgegeven hé. Als ik morgen de vespa te koop zie staan die ik reeds meerdere malen 's nachts in mijn droom zag passeren, dan heb ik er persoonlijk wel wat geld voor over. Soit, stel voor jezelf een budget op en hou je eraan. Ik neem aan dat je als 16jarige geen grootverdiener bent, dus het eindigt ergens. Voor elk budget vind je wel iets wat ok is.

Zoek iets en toon hier wat je gevonden hebt en vraag ons dan 'ns of de prijs ok is of niet. Deal ?

Link naar reactie

ja ma daar moet ge dan ook weer voor betalen.

veel mense die met een vespa beginnen te rijde doen hun examen met een ander brommertje, van vrienden of van de rijschool, omdat ze denken dat het met hun vespa moeilijker zou zijn.

ik heb dat niet gedaan, en kben der verdomd trots op!! :P

als ge da met nen brommer doet die ge ni gewoon zijt, kvind da nogal een risico op 'n examen...

Link naar reactie

dvoor 1974 zijn er geen gva .

dus heb ik geen nodig ?.

ik dacht zeker niet boven de 2000 euro te gaan.

Maar onlangs zag op kapaza eentje van 1000 euro ,hier en daar iets aan vervangen in de loop der jaren, maar voor het ogenblik startte hij niet.

misschien beter zoeen kopen en dan binnendoen ?

je vindt hem hier : http://www.kapaza.be/Brommers_en_scoote ... V5A1T.html

de lak ziet er zo ver ik kan zien nog heel goed uit.

en de prijs lijkt me ook wel redelijk.

bedankt voor de reacties

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...