Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verslag Oysterbankrun, Speelmansplaten Tholen


bluevespa

Aanbevolen berichten

Woohooo...nu pas op het internet, en toch als eerste een klein verslagje-impressie kunnen geven van de meeting in Tholen :)

Wegens andere verplichtingen konden wij (ik en men vriendin) pas vanaf zaterdag aanwezig zijn. Zaterdamorgen, vespaatje goed volgeladen, om half 9 vertrokken onder een stralende hemel vanuit Mortsel. 3 kwartiertjes gereden op een drafje richting Kalmthout, om aldaar de wederhelft op te pikken. Verder de bagage opgeladen, en goed aangespannen, om met zen 2tjes via de kleinste baantjes de grens over te steken. Alles op een rustig tempootje, vermits ik wederom in rodage zat...

In Holland kennen ze blijkbaar ook wel wat van vluchtheuveltjes: met alle voorzichtigheid deze proberen te nemen, maar met al dat gewicht raakte men kleine achterwieltje toch enkele malen het chassis. Tijdens het rijden werden we een getik gewaar, dus voor alle veiligheid toch maar even stoppen, op de rug kruipen om eens alles na te kijken, maar niets kunnen vaststellen, nuja geen ramp, een oudje heeft wel eens de neiging om te rammelen...

Komen we op de grote baan, vlak voor de afslag naar de Oysterbank, gebeurt toch wel hetgeen niemand wil meemaken, gepakt en gezakt met 2 man op de scooter: KLAPBAND...

Algoed dat ik al enige ervaring had (vorige week nog maar pas een leegloper gehad), dus kon ik men kalmte bewaren, en de scooter rechthouden en rustig afremmen.

Wat vervloek ik nu die mooie Sava-whitewall bandjes, er is al veel over geschreven, ik kan nog maar 1 ding zeggen: Voor mij niet meer, die vliegen er onderuit, en zoeken naar een kwalitatiever alternatief.

Geen paniek verder natuurlijk, onze teergeliefde scooters hebben toch een reserveband...

Al de voorbije pech die ik al gekend heb, zo slim geweest alle tools bij te hebben om het bandje te vervangen, uitgerekend die 1ne sleutel natuurlijk: ik had niet de gepaste sleutel bij om men reservewiel van de houder te kunnen halen. Wat nu gedaan?

De wederhelft zag het al even niet meer zitten, dus ik al men charmes in het strijdperk geworpen, en gelift tot er toch iemand medelijden zou hebben, met ons arme sukkelaars...

10 minuten, en men charmes (of waren het die van de vespa, of men vriendin die bevallig in het gras lag te wachten) wierpen vruchten af: een vriendelijke Nederlander met Belgische nummerplaat wou me wel een lift geven tot aan de Speelmansplaten. Daar aangekomen, aan de inkom snel de juiste sleutel gevraagd, en terug op weg richting scooter. Onderweg de afvaardiging van VCA tegengekomen, die leukweg voorbijzoefden :) Aangekomen zag ik een rode bestelwagen bij men scooter staan, en iemand die op de grond lag, en men reservewiel er al had opgevezen...Many thx to (en nu ontglipt de naam me) de vriendelijke Engelsman van Gent, met de oude Lambretta, die de weg eigenlijk niet goed wist, en het niet kon aanzien dat men vriendin daar alleen stond met die scooter.

Na enige chit-chat, verder vertrokken naar de Speelmansplaten, en ons weekend kon zonder verdere pech beginnen :D

Wie kwamen we als eerste tegen: ons aller bekende TheFox. Tentje bij hen opgezet, bij de mannen van VCG, en Frank en Erix. Mooier locatie zo dicht bij huis om te kamperen ken ik niet: langs alle kanten water, zon, en wat minder leuk: een bende rumoerige, zatte, en onhygienische Duitsers...mja soit...

Dan even snel een dure hollandse hamburger naar binnengespeeld, om toch maar het gevoel te hebben van iets naar binnen gespeeld te hebben.

De middag kwam al in zicht, dus werd het tijd om ons te prepareren voor de ride-out. Nogmaals een proficiat voor de organisatie: mooie rondrit, in een prachtige locatie, met heel veel scooters. Niet eenvoudig om dit zomaar vlekkeloos voor elkaar te brengen. Wel leek mij de rit niet veel af te wijken van die van vorig jaar, maar daar gaven we niet om, je hebt alleen maar de kans om op die dijken te rijden, tussen al dat water he...

2 stops later kon iedereen vanuit Tholen rustig op eigen tempo terugrijden naar de venue, om zich daar klaar te maken om mee te rijden, of te genieten van de scootercross: leuk om te zien, gek zijn om er aan mee te doen. Maar moest ik een scootertje hebben, waar het mij niet van kon schelen of er iets aankwam, ik zou er ook staan...

In de late namiddag, als enkelingen (met Ann) een duikje genomen in het verkwikkende koele water van het meer, groot ongelijk aan allen die het niet aandurfden of het te vuil vonden: de Noordzee is volgens mij veel grotere troep, en die zal zaterdag ook wel volgezeten hebben met zonnekloppers.

Tegen 6u terug naar Tholen met een paar man, om iets op te zoeken om deftig te kunnen eten (enige minpunt aan de Speelmansplaten: food is junk, and expensive, maarja daar kunnen we alleen maar de uitbaters vies voor bezien). in de afspanning 'the sixties-café' hadden ze blijkbaar een mooie kaart, maar hun vlees moest blijkbaar nog geslacht worden: ik denk dat het bijna 2 uur duurde voor we iets op ons bord kregen, echt ongezien lang. Het eten viel wel te pruimen, met als leuke afsluiter dat ze ook geen rekening konden maken, en we veel te weinig betaalden :P

Tegen het schemeren aan waren we terug op de venue, waar de fuif alweer op gang was getrokken. Leuke avond van socializen, scooterbewonderen, en andere toestanden. Ik als voorbeeldige jongen op tijd bedje in, zodat we de volgende morgen konden genieten van het ochtendgloren. Dit was wel buiten de rumoerige Duits gerekend, die hun privefeestje hielden tussen de tenten. Tegen 6 uur eindelijk in slaap geraakt, en nog 2 uurtjes kunnen pitten. Smorgends het leuke tafereel kunnen aanschouwen van al die wakkere, nuchtere kopjes die eens door hun tentedeurtje kwamen piepen...twas zo te zien weer goed geweest. Op het 1000ste gemak beginnnen inladen, koffietje drinken, babbeltje doen, en tegen de middag zat dit mooie weekendje er weer op...Zonder problemen weer thuisgeraakt, een BBQ met een goed vleesje kunnen meepikken bij de schoonouders, en deze mens was weer zo content van zen weekendje.

Binnen enkele ogenblikken kan je op volgende locatie enkele fotootjes bekijken. Hopelijk volgen er nog een pak...

http://www.vocescapituli.be/Tholen2007/

Greets

Bluevespa

Link naar reactie

hey! mooi verslagje,had hetniet beter kunnen zeggen,enkel dat het bij mij luidruchtige belgen waren,hehe..en wat dat eten betreft in tholen,de andere restaurants hadden dezelfde ziektes...mosselen zonder mosselsaus?twintig frietjes voor vijf personen??tegen de tijd da we de frieten hadden gekregen waren men mosselen aan het bevriezen van de kou!!!ja sorry ik ben kok "beroepsmisvorming"...anyway,een super zalig weekend,mijn eerste volledige weekend op meeting,en er volgen er ook zeker meer...

groetjes wim

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...