Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GTS 250 - Bougiekabel - onvast ?


Koala2

Aanbevolen berichten

Vroem, vroem, vroem en dan ineens enkel nog wind en rijgeluiden. Geen motor meer ...

Er is nog stroom, de koplamp straalt even mooi als de zon en het instrumentenbord is OK.

even herstarten. Startmotor doet het héél goed maar niks geen ontsteking. En ik sta hier op een versmalde rijbaan op een spoorwegbrug, zonder uitwijkingsmogelijkheden, midden in wegeniswerken, de ideale plaats. Paniek. Die moderne elektronica al aan het vervloeken. Op zoek naar de 24/24u assistentiekaart en de GSM. Gevonden.

Toch maar tien meter van hier wegduwen zodat ik een beetje opzij kan gaan staan en de auto's weer door kunnen, efkes zadel omhoog en kattebak eruit.

Hmmm ... die bougiekabelkop hangt daar zo laag ?

Efkes gaan voelen zonder pootjes te verbranden (een kilometerke terug zoefde ik tegen 120 over de autostrade dus 't is warm daaronder) : maar dat ding hangt gewoon los!

Voorzichtig terug op de bougie gestoken. Start: vroemvroem. OEF!

Blijkbaar hebben ze bij het 1000Km nazicht de kabelkop zo maar losjes op de bougie gestoken, zonder hem helemaal ten einde te drukken. Eerst dacht ik dat dat ding daar zo losjes op zat, en ik was al aan het filosoferen omtrent een oplossing om iets verends tussen carosserie en kabelkop te steken zodat hij er niet meer kan afvallen, maar toen ik wat harder ging duwen zei hij plotseling "klik" en toen zat hij goed vast.

't Is maar een weetje.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

't is mij ook overkomen (GTS250, op 14.000km). Zo'n 1-cylinder trilt nogal, een beetje speling tussen de bougiekop en het kapje en dat de schroefdraad op de bougiekop brandt gewoon in totdat het kapje erafvalt, en dan sta je daar natuurlijk.

Mijn dealer (De Pauw) heeft bougie + bougiekap netjes in garantie vervangen. Toch wel chic van die gasten.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...