Ga naar inhoud
Vespaforum.be

125 cc --> 177 cc vraagje


Arista

Aanbevolen berichten

Een vraagje die sommige zich ook wel zal bezighouden en wat hier wrs ook al eens in verschillende delen gepost is maar toch stel ik ze.

Hoe zit het nu eigenlijk voor de mensen die hun motor opgedreven hebben met bvb een kitje (125-177). Bij een 50cc die wettelijk maar 45km/u mag lijkt me dit logisch dat hij niet sneller mag, maar een 125 is niet snelheids beperkt denk ik of...?

-Kan de lokale politie hier over beginnen te zagen?

-In het ergste geval je doet een ongeval en bij nader onderzoek stellen ze vast dat je een kitje geplaatst hebt. Kunnen ze zich terugtrekken? HEbben ze het recht dit na te trekken?

-Maakt het verschil uit als je met een motorijbewijs met een opgedreven 125 rijd of met je 2jaar oude autorijbewijs?

-Is er een verschil of het een oldi eis of een recente?

Hoopelijk heeft iemand hier een duidelijk antwoord op.

Alvast bedankt hoor

Groeten Nick aka Arista

Link naar reactie

Hi Nick

Natuurlijk is het niet mogelijk om bij een normale baancontrole vast te stellen of uw scooter zwaarder is dan 125 ccm. Indien de politie het vermoeden heeft dat er iets mis is kan er wel eens een grondiger controle gedaan worden. Ik vrees dat ze er dan ook een voorbeeld van zullen maken bvb uw scooter terug in samengeperste vorm terug bezorgen.

De echte problemen komen bij een ongeval,vooral als er veel schade is. Stel je voor dat je een huisvader aanrijdt die voor voor de rest van zijn leven werkonbekaam is. De verzekering zal wel uitzoeken of ze de miljoenen € op jou niet kan verhalen.

Dit geldt voor iedereeen die met een voertuig rijdt dat niet beantwoord aan de bijhorende papieren.

Politie en verzekeringsagenten kunnen ook lezen. Daarom vind ik het wel goed dat deze vraag gesteld wordt, zo heb ik eens de kans om te antwoorden dat het niet mag.

René

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...