Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bij warme motor enorm moeilijk opniew te starten!


fooraapje

Aanbevolen berichten

Ons vbbtje doet soms eens moeilijk!

Al een tijdje wil ze moeilijk starten als de motor warm staat en durft ze stilvallen bij stationair draaien!

Bij koude motor geen enkel probleem, 3x kicken en blijft mooi draaien.

Als er mij iemand soms tips kan geven, die zijn steeds welkom.

Want mijn foorteefje vind dat niet zo leuk bij haar vbbtje!

Grtz Michel

Link naar reactie

Michel

De carburator staat blijkbaar niet goed geregeld. Controleer of de mengselknop op +/- anderhalve draai openstaat. Indien dat wel het geval is, een kwart toedraaien.

Kijk ook eens of de choke goed terugkomt bij het terugduwen van de knop.

René

Correctie

Mengselknop verder opendraaien, telkens proberen met een kwart toer

Link naar reactie

heb dus de mengselknop een kwart toegedraaid, de motor een 10 tal min laten draaien en dan een ritje mee gedaan zodat die goed warm staat!

Terug thuis gekomen viel ze al vanzelf stil!

En zoals gewoonlijk, niet meer te starten!

Niet met kicken en ook niet ingang te lopen.

Iemand nog een ideetje?

Grtz Michel

Link naar reactie

Sorry Michel,

Tijdens mijn rustperiode na het eten, en denkende aan "de dingen des levens" schoot mij te binnen dat ik jou een verkeerd antwoord gaf

Het mengsel staat waarschijnlijk te rijk dus meer lucht is armer mengsel.

Een kwartdraai openzetten!!

René

Link naar reactie

Ons Maya heeft een afspraak bij de gynecoloog se (nie diene vanop chit chat met zijn plastic handschoenen, maar bij scootermarket) en daar gaan ze haren binnekant es goe onderhande pakke se. Volledig reviseren en van die toestanden, en wie weet is ze nogni in haar menopause en komen er nog kleine vespakes van als ze daarna samen me onze willy mag slapen in de garage ;-)

En dan zijn wij van ons misserie vanaf en kan ik ons koppige treze eindelijk zelf kicken en ook rustig meer rijervaring opdoen.

Nog 6 weken tegaan se :-)

Link naar reactie
Al een tijdje wil ze moeilijk starten als de motor warm staat

Terwijl je de weken aftelt voor het groot onderhoud een gouden tip: mijn Sprint wil ook meestal moeilijk starten als-ie warm staat en dan zit er niks anders op dan de naftkraan dicht te draaien en de gas volledig open te zetten en dan te kicken. Van zodra hij aanslaat, natuurlijk weer de naftkraan opendraaien!

Ciao!

B.

Link naar reactie

Heb dat ook al allemaal geprobeerd,maar lukt ook niet.

Maar nu valt die ook weer stil tijdens het rijden!!!

Zal blij zijn als alles weer inorde is.

Dus zal nog even geduld moeten hebben, maar we hebben de PX ook nog.

Grtz michel

Link naar reactie
  • 2 weken later...

CONDENSATOR!!!! Ik heb het zelfde probleem gehad met mijne Sprint uit 1967, € 6,00 geinvesteerd in een nieuwe condensator en...opgelost!

It's a typical sign, if iot starts good when cold, but not when warm, the consendator gets too hot... Do you also sometimes have little creeps and explosions before starting from warm?

Anyway, for the price, I would try a new condensator...check only if yours have one or two wires.

Succes,

Max

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...