Ga naar inhoud
Vespaforum.be

150 sprint uit 1977 terug rijklaar maken


veloce77

Aanbevolen berichten

Ik heb een Vespa 150 Sprint bouwjaar 1977 al meer dan 10 jaar in de garage staan, daarvoor reed ik hier dagelijks mee. Vanaf 1 augustus zal ik hier terug dagelijks met naar mijn werk moeten rijden. Ik heb contact opgenomen met een garage die me voorstelden om een groot nazicht te houden (vervangen olie/bougies/filters), dit zou voldoende moeten zijn. Andere personen vertelden me dat dit een maat voor niets is en dat minstens heel de motor open moeten worden gedaan en de pistons te worden vervangen ...?

Heeft iemand hier ervaring mee ? Of weten jullie een goede garage uit het Leuvense die mij hiermee verder kan helpen.

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Je hebt maar één piston in een 2takt vespa motor :-). Als deze niet is vastgeroest is er geen reden om deze te vervangen! Dit kan je testen door op je kickstarter te duwen, als die beweegt dan beweegt de piston ook nog.

Wat die garage voorstelt lijkt me ok! Als hij mooi droog heeft gestaan die 10 jaar zal dit normaal voldoende zijn. Roest is de grootste vijand he.

Misschien kan je ook best binnen en buitenbanden vernieuwen.

Link naar reactie

Als je op safe wilt spelen kun je misschien de cilinderkop even losbouten. De uiterlijke staat van de cilinderwand kun je zo het beste beoordelen. Als er geen roest op zit, zit het me de rest ook wel ok. De cilinder is namelijk het meest gevoelige onderdeel wat te lijden kan hebben onder te lang stil staan. Als de motor aan het draaien te krijgen is (met nieuwe olie !), goed in de gaten houden hoe deze zich verder gedraagt. De oliekeerringen kunnen hard geworden zijn door het lange (droog) stilstaan waardoor deze mogelijk gaan lekken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...