Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Na lang zoeken via de zoekfunctie zonder resultaat, heb ik dan toch maar besloten om gewoon de vraag te stellen aan jullie.

Ik heb een Vespa VNB 1T van 1961 gekocht in Nederland.

Al de papieren waren erbij, invoeren bij douane was geen probleem. Al de nodige documenten zijn in mijn bezit (kentekenbewijzen, uitvoerverklaring RDW, roos form. met stempel van douane). Maar blijkbaar moet ik ook nog zo ne duffe valideringssticker hebben...

Okey, no prob denk ik dan, maar hier vragen ze een attest van vermogen in kW indien dit niet op het inschrijvingsbewijs voorkomt. En natuurlijk staat dit niet op de kentekenbewijzen dit ik heb (enkel 125 ccm). Dedjuu!

Nu komt dus mijn vraag, waar moet ik dit attest aanvragen? En heeft iemand misschien een idee hoe lang dit duurt?

Ik heb gelezen opt forum dat dieje valideringssticker al 4 tot 8 weken op zich laat wachten, van bureaucratie gesproken...

Is er een mogelijkheid dat ik dit nog op een andere manier kan oplossen?

Of wordt het een zomer zonder Vespa rijden, slik snotter snif

Alvast bedankt!!!

greetz,

Stoffel & Fien

Link naar reactie

Ik weet er niks van.

Alleen lees ik hier

http://www.mobilit.fgov.be/data/div/immoton.pdf

het volgende:

"voor de buitenlandse documenten waarop het vermogen in kW niet uitdrukkelijk vermeld staat, alsook voor de aanvragen tot vermogensreductie (kW), bestaat er een bijkomend attest dat door de gevolmachtigde van de fabrikant of door het geaccrediteerd laboratorium wordt afgegeven onder vermelding van het werkelijke vermogen van het betrokken voertuig (merk, type, chassisnummer);"

"De gevolmachtigde van de fabrikant"?

Zouden ze hiervoor dan ook een geschreevn "attest" van de Piaggo-dealer om de hoek niet aanvraaden, vraag ik me dan af?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Met document in url kan je een orgineel certificaat en conformiteitsdocument aanvragen bij Piaggio in Pontedera (Italië).

Het faxnummer staat vermeld op het document (landcode is 39)

Je moet wel je chassisnummer en eventueel motornummer vermelden alsook het type van Vespa.

Onder rembours krijg je dan (een 3 tal weken tijdsduur) de gevraagde info.

Het kost normaal rond de 60 euro.

http://s194.photobucket.com/albums/z52/ ... en0003.jpg

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...